Na plakatach z serii "Polski New Look" Marta Adamczyk przypomina słynne ceramiczne figurki porcelanowe z lat 50. i 60. XX w. Choć czasy były siermiężne, rzeczy powstawały wtedy piękne i, jak się okazuje, do dziś pobudzają wyobraźnię ilustratorów i grafików. Marta Adamczyk osadza figurki z okresu New Look w małych, lecz barwnych światach swych plakatów. „Dziewczyna siedząca” (proj. H. Jędrasiak) siedzi więc w salonie, a obok ma – jakżeby inaczej – „Leżącą kotkę” (proj. M. Naruszewicz). Z kolei dziewczyna z dzbanami, znana oficjalnie jako „Meksykanka” (projekt Lubomir Tomaszewski), nie ma lekkiego życia, choć miasteczko w oddali kolorowe. Jakie światy autorka serii zbudowała innym dziewczynom z Ćmielowa, a także Sarnie, Bykowi czy Kogutowi, dowiecie się na stronie internetowej ilustratorki. 

Chociaż zdarza mi się trzymać pędzel w dłoni, to odnalazłam jednak kierunek, w którym staram się odważnie podążać- najbardziej lubię tworzyć swoje prace techniką cyfrową, która jak żadna inna daje mi mnóstwo możliwości i satysfakcji. - pisze Marta Adamczyk.