Gdy Hedi Slimane - utalentowany projektant i fotograf - przejął stanowisko dyrektora kreatywnego domu mody Yves Saint Laurent, zdecydował o wprowadzeniu wielu zmian. Począwszy od charakteru kolekcji, poprzez rebranding, zmianę nazwy na Saint Laurent Paris, a co za tym idzie również logotypu, aż po wnętrza butików.

Marka Saint Laurent według Slimane'a ma być dalej luksusowa, ale bardziej świeża i nowoczesna, a wnętrza butików na odpowiednim poziomie estetycznym, dopasowanym do jej wizerunku. Hedi stoi za projektem butiku przy Rue du Faubourg Saint-Honoré w Paryżu, w którym to postawił na biel, czerń, marmur i szklane powierzchnie nawiązujące do stylu "art deco". Lustra powiększają optycznie przestrzeń i dają ciekawy efekt powielenia. Jako dodatki Slimane zastosował złote elementy i jasną skórę. Ciekawym zabiegiem jest użycie etnicznych motywów w postaci rzeźb. Zakupy w takim otoczeniu to podwójne przeżycie estetyczne!

Butik Saint Laurent>>