We Włoszech opakowania lubianej przez wielu Nutelli ostatnio mocno się zmieniły. Producent kremu Ferrero wraz z agencją reklamową Ogilvy & Mather Italia do pracy nad nową etykietą "zaangażowali" algorytm. Przy pomocy oprogramowania, bazy danych z kolorami i printami komputer dość szybko wygenerował 7 milionów różnych etykiet. Można sobie tylko wyobrazić ile czasu zajęłaby taka praca pojedynczemu grafikowi. Przy tym temacie pojawiają się więc pytania o przyszłość zawodu projektanta.

Stworzone przez algorytm etykiety Nutelli z serii Unica są kolorowe, jaskrawe, tryskające energią i zaskakująco spójne jak na taką różnorodność. Zobaczymy na nich paski, zygzaki, kropki, groszki i inne wesołe desenie. Oczywiście charakterystyczne logo pozostało niezmienione. Każdy słoik oznaczony jest indywidualnym kodem, tak by ułatwić zbieranie kolekcjonerom. Jaki był cel tej akcji? Oczywiście zwiększenie sprzedaży. Producent i agencja chciały, by każdy słoik czekoladowego kremu był wyjątkowy i ekspresyjny, tak jak Włosi. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Wszystkie słoiki wyprzedały się w ekspresowym tempie jednego miesiąca. Jak się Wam podobaja przykładowe etykiety?