must have w ramach ŁDF

must have to jeden z bardziej rozpoznawalnych plebiscytów skupionych na wzornictwie na polskim rynku. Rozpoznawalny, niezależny znak jakości jest przyznawany corocznie najlepszym rodzimym produktom. Organizatorem wydarzenia jest Łódź Design Festival. Jego 17. już edycja rozpocznie się w maju. Plebiscytowi must have towarzyszy wystawa, na której można obejrzeć nagrodzone projekty. Obecnie trwa nabór do kolejnej, 13. już edycji. Zgłoszenia można przesyłać do 15.02.2023. Udział jest bezpłatny. Aby produkt (lub kolekcja produktów) mógł być rozpatrywany w plebiscycie, musi spełnić dwa warunki: producent lub projektant/grupa projektowa muszą pochodzić z Polski, a zgłoszone produkty być dostępne w regularnej sprzedaży. 

Czytaj także: „RM. Roman Modzelewski. Sen o Łodzi”. Obszerna wystawa poświęcona życiu i twórczości projektanta

Rada Ekspertów plebiscytu must have

Własnych nominacji do plebiscytu must have dokonuje także Rada Ekspertów, której głównym zadaniem jest ostateczna ocena wszystkich zgłoszeń. Na podstawie przeglądu aktualnych nowości na rodzimym rynku, typuje ona produkty, które są godne rekomendacji i przedstawienia szerszemu gronu odbiorców. Produkty te reprezentować mogą najróżniejsze kategorie, takie jak meble, wyposażenie wnętrz i ogrodu, moda (ubiór, biżuteria, akcesoria), artykuły dla dzieci, budownictwo, elektronika, sport i rekreacja, zdrowie i uroda, hobby, rozrywka, edukacja czy usługi. W skład Rady Ekspertów wchodzą uznani architekci, przedstawiciele mediów i najważniejszych w kraju ośrodków wzornictwa. W tym roku w składzie Rady Ekspertów zasiądzie nasza redaktor naczelna Małgorzata Szczepańska. Absolwentka Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz Projektowania Form Użytkowych i Metodyki Plastyki od lat związana jest z rynkiem mediów.  

Czytaj także: "Ale figa" - limitowana kolekcja mis na 20 na urodziny ELLE Decoration