Plany na integrację swoich komunikatorów ujawnił "The New York Times", powołując się na wiarygodne źródła. Szef Facebooka nie potwierdził ich jeszcze osobiście, ale wygląda na to, że już wkrótce z Messengera będziemy mogli wysłać wiadomosć do użytkownika Instagrama a WhatsApp pokaże nam powiadomienie o nieodebranej wiadomości na Messengerze. Z założenia ma to usprawnić życie 2,6 miliarda użytkowników, bo właśnie tyle osób łącznie korzysta z głównych aplikacji z facebookowej rodziny. 

Instagram zamierza ukryć licznik polubień! Trwają właśnie pierwsze testy >>

Za takimi posunięciami stoją oczywiście także, a nawet przede wszystkim, zyski biznesowe. Zintegrowanie platform da Zuckerbergowi możliwość oferowania reklam i akcji marketingowych o niespotykanych dotąd zasięgach. Ma to się jednak wydarzyć nie wcześniej niż w 2020 roku.

Co z prywatnością i szyfrowaniem danych? Facebook od czasów afery związanej z handlem danych i firmą Cambridge Analityca jest pod lupą rządów na całym świecie. I choć ministerstwa i departamenty w kategorii wiedzy o nowych technologiach przegrywają publicznie debaty z Zuckerbergiem, to nie rezygnują z wywoływaniem go do tablicy przy każdej możliwej okazji. Szef Facebooka za każdym razem zapewnia wszystkich o wysiłkach włożonych w transparentność procesów związanych z zarządzaniem danymi swoich użytkowników. A tych platforma wciąż ma ponad 2 miliardy. 

"The New York Times" spekuluje, że w przypadku integracji aplikacji Mark Zuckerberg będzie musiał zintegrować ich mechanizmy szyfrowania danych. Nasze wiadomości "najbezpieczniejsze" wydają się obecnie na WhatsAppie, gdzie ich utajnienie dzieje się automatycznie (Messenger wymaga każdorazowego włączenia tej funkcji a Instagram nie ma jej w ogóle). Niezależnie od tego Wielki Brat i tak ma pod okiem (i na własność) nasze dane a także wszystko to, co przesyłamy sobie w ramach komunikatorów. Pytanie tylko, czy będzie mógł zrobić z tym, cokolwiek będzie chciał. Integracja platform to kumulacja największej i najbardziej wartościowej bazy danych, jaka kiedykolwiek instniała w mediach społecznościowych. W trzecim kwartale ubiegłego roku Facebook zarobił na nas ponad 13 miliardów dolarów.