Zalando zmniejszy ślad węglowy

Niemiecka firma kolejny raz wprowadza innowacyjne rozwiązania. Najpierw w Zalando zaczęto dodawać duże metki do ubrań, by zapobiec masowym zwrotom odzieży i zjawisku "serial returners". Później wprowadzono do oferty kosmetyki sprawdzonych marek oraz otwarto sklep Zircle w berlińskim centrum handlowym Alexa, czyli stacjonarny sklep Zalando z odzieżą używaną. Teraz Zalando idzie w stronę równoważonego rozwoju i dąży do tego, by w 2023 roku nie używać w ogóle plastikowych opakowań jednorazowego użytku. "Głównym celem nowej strategii jest wywieranie pozytywnego wpływu na ludzi i planetę i w ten sposób, Zalando wypełni cele paryskiej umowy klimatycznej w zakresie własnych operacji przed wyznaczonym terminem" czytamy w informacji prasowej. To dojrzały i odpowiedzialny krok w stronę odpowiedzialnej mody oraz dbałości o środowisko, której coraz częściej oczekują ze strony marek też sami klienci.

Jak sprzedawać używane ubrania? Rady od najlepszych sklepów vintage>>

To jednak nie pierwsze ekologiczne zmiany w niemieckim sklepie. Już w tamtym roku Zalando przestawiło się w ponad 90% we wszystkich swoich lokalizacjach na odnawialną energię. Oprócz tego pudełka sklepu są produkowane w 100% z recyklingowanych materiałów, a torby wysyłkowe w 80% z tworzyw sztucznych z recyklingu

Równolegle na swojej stronie internetowej sklep opublikował do.MORE Magazine, w którym dokładnie wyjaśnia swoje nowe strategiczne założenia, a osoby związane z Zalando mówią o "ewolucji sustainability". 

Zalando otwiera stacjonarny sklep z odzieżą używaną>>

Zalando powstało w 2008 roku w Niemczech z inicjatywy Davida Schneidera i Roberta Gentza. Dziś to jeden z najpopularniejszych sklepów internetowych, który obecny jest między innymi w Austrii, Francji, Włoszech, Holandii, Szwajcarii, Danii, Finlandii i Norwegii. W 2012 roku Zalando  pojawiło się na polskim rynku.