Gino Fisanotti to człowiek, który na temat branży modowej wie bardzo dużo. Jego kariera w Nike rozpoczęła się 23 lata temu – zaczynał w sprzedaży detalicznej i marketingu w Ameryce Południowej i następnie w Europie, by później awansować na stanowisko wiceprezesa marketingu na Amerykę Północną. W ostatnim czasie pracował na stanowisku Brand Creative Officer i był pierwszym takim pracownikiem w historii firmy.

Nowy człowiek w firmie

Jego przejście do Moncler również wiąże się z utworzeniem nowego stanowiska. Fisanotti będzie pierwszym Chief Brand Officer (co można przetłumaczyć jako Dyrektor do spraw marki) w Moncler, a jego bezpośrednim przełożonym będzie szef całej firmy, czyli Remo Ruffini.

Ze względu na swoje doświadczenie zawodowe i dużą wiedzę na temat budowania marki zdobytą podczas jego międzynarodowej kariery, Gino jest idealnym kandydatem do wspierania mnie w kształtowaniu dalszego rozwoju Moncler. Zależy nam na rozwoju kultury konsumenckiej opartej na celu, doświadczeniu i poczuciu wspólnoty, która czerpie inspiracje z różnych światów, w tym rozrywki, sportu, sztuki i muzyki. Razem z Gino będziemy nadal przesuwać granice kultury i kreatywności poza modę i poza luksus.

– powiedział Ruffini.

Moncler – kilka słów o marce

Firma została założona w 1952 roku we Francji i zajmowała się produkcją przede wszystkim ubrań narciarskich. W 2003 roku bliski bankructwa Moncler został kupiony przez włoskiego biznesmena Remo Ruffiniego, który swoimi działaniami sprawił, że marka kojarzona głównie ze sportem stała się jedną z lifestyle’owych ikon. Z Monclerem w ostatnich latach współpracowali między innymi Virgil Abloh, Craig Green, Alessandra Facchinetti i Giambattista Valli. Dzięki dwóm ostatnim powstały kolekcje haute couture, które były pokazywane na Paris Fashion Week.

Kilka miesięcy temu firma Brand Finance stworzyła ranking najdroższych firm ze świata mody. Na pierwszym miejscu znalazł się Nike, ale w opublikowanym równolegle zestawieniu marek o największej „mocy” (rozumianej jako rezultat „inwestycji marketingowych, znajomości klientów, zadowolenia pracowników i reputacji firmy”) Moncler uplasował się na drugim miejscu, ustępując tylko Rolexowi.