Ponad sześćdziesiąt lat temu, kiedy powstawała organizacja Visa, niewielu potrafiło sobie wyobrazić świat bez gotówki i czeków. Towarzysząca powstaniu firmy wizja wprowadzenia bardziej bezpiecznej, pewnej i wygodnej waluty w postaci cyfrowej, sprowadzała się do prostego pytania: co jeśli pieniądz stałby się w pełni elektroniczny? Dzisiaj Visa nadal współtworzy przyszłość handlu cyfrowego, dzięki stwarzaniu dostępu do swojej bezpiecznej i globalnej sieci, wspierając jednocześnie małe i średnie firmy w cyfrowej transformacji biznesu. 

Kobiety w centrum uwagi marki

Szczególne wsparcie Visa oferuje kobietom, od lat organizując lokalne kampanie edukacyjne, promując ich przedsiębiorczość czy też kibicując im w ich sportowych wyczynach. Zaczyna od siebie, budując środowisko pracy, w które każdy może wnieść swój niepowtarzalny wkład. Wdraża chociażby programy rozwoju zawodowego utalentowanych pracowników, które pomogły zwiększyć reprezentację kobiet. W firmie działa również zasada równych płac, co oznacza, że kobiety i mężczyźni zajmujący tożsame stanowiska zarabiają tyle samo. 

W organizacji działa sieć Visa Women in Business Network zrzeszająca ponad 500 pracowniczek i pracowników Visa z całej Europy. Pozwala wymieniać doświadczenia, zderzać różnorodne punkty widzenia, a także budować partnerskie relacje między kobietami i mężczyznami. Wszystko to przekłada się na poszerzenie sieci kontaktów biznesowych i pogłębienie wiary kobiet we własne możliwości. Dzięki istnieniu programu mentoringu organizowane są regularne spotkania, podczas których kobiety z Visa, a także spoza firmy, mogą wymienić się doświadczeniami i uczyć od siebie nawzajem.  

Visa wspiera kobiety także w Polsce. Organizacja została partnerem programu „TOP Women w e-biznesie” założonym przez Fundację Kobiety e-Biznesu. Jego celem jest edukacja uczestniczek w zakresie rozpoczęcia działalności gospodarczej i korzystania z najbardziej potrzebnych narzędzi do prowadzenia biznesu online. 

 

Integrujemy się globalnie

Niedawno Visa ogłosiła początek zaplanowanej na lata ewolucji marki – od kart płatniczych do wspierania inkluzywnego rozwoju gospodarczego i różnorodnych przepływów pieniędzy. Mają być podkreślane zróżnicowane możliwości sieci Visa oraz zaangażowanie w globalną integrację gospodarczą. Już dzisiaj Visa aktywnie angażuje się w działania na rzecz rozwoju gospodarczego – sieć Visa łączy 3,6 miliarda kart, ponad 70 milionów punktów sprzedaży, dziesiątki tysięcy partnerów i rocznie obsługuje transakcje o wartości ponad 12,5 biliona dolarów. W ostatnich pięciu latach Visa zainwestowała 9 mld dolarów w technologie, które będą kształtować przyszłość handlu poprzez stworzenie zróżnicowanego pakietu produktów, usług i korzyści.