Ulubione zabiegi Polaków

Jak wynika z danych, Polki najczęściej dokonują rezerwacji na manicure hybrydowy (20% wszystkich rezerwacji), strzyżenie (15%) oraz przedłużanie paznokci (8%). W przypadku mężczyzn usługą numer jeden pozostaje klasyczne męskie strzyżenie (aż 80% wszystkich rezerwacji), drastycznie wyprzedzając drugie i trzecie miejsce na liście, czyli stylizację brody (7%) i zabiegi fizjoterapeutyczne (0,5%). Choć Polki i Polacy wybierają różne usługi, są zgodni co do jednego: coraz chętniej korzystają z rezerwacji wizyt online.

– Niemal 40% wszystkich usług rezerwowanych jest już po godzinach pracy salonów, kiedy linie telefoniczne są nieczynne, a kontakt z recepcją niemożliwy. Rezerwacje online eliminują problem dzwonienia do salonu czy poszukiwania wolnego miejsca w kalendarzu. Polacy je pokochali: aż o 44% więcej wizyt zostało umówionych za pomocą aplikacji startupu w 2018 niż rok wcześniej – mówi Łukasz Szymak, Country Manager Booksy Polska.

Co ciekawe, mężczyźni dokonali aż 45% spośród 6,6 miliona wszystkich rezerwacji w minionym roku. Choć panowie coraz chętniej dbają o siebie, to nadal kobiety inwestują w urodę więcej czasu i gotówki. Za jedną wizytę w salonie fryzjerskim Polki płacą średnio 101 zł, a Polacy – 43 zł. Natomiast w salonach kosmetycznych panie zostawiają jednorazowo 80 zł, a panowie – 54 zł. Z danych wynika także, że kobiety przebywają w salonie piękności średnio 78 minut, czyli o 34 minuty dłużej niż mężczyźni.

Pora na dbanie o urodę

Największy ruch w aplikacji odnotowuje się w poniedziałki o godzinie 9.00. Klienci rozpoczynają tydzień od umówienia się na zabieg, a do salonów udają się najczęściej w piątki – i to nie po godzinach pracy, a o 14.00. Najgorętszym miesiącem w całym roku, pod względem liczby umawianych wizyt, jest natomiast grudzień. W 2018 r. najwięcej zabiegów umówiono na piątek, 21 grudnia, czyli na ostatni dzień roboczy wypadający przed Świętami Bożego Narodzenia.

O czym marzą klienci salonów fryzjerskich?

Jak wynika z danych, Polki najczęściej farbują włosy w październiku, przy czym niemal ¾ z nich stawia na tradycję, czyli klasyczny, jednolity kolor. Na ombre i sombre zdecydowało się odpowiednio 10 i 8% klientek. Eleganckie fryzury to domena wesel i komunii. Niemal 50% upięć okolicznościowych wykonano w przedziale od maja do sierpnia. Zimą, w czasie Świąt, Sylwestra i studniówek, wykonuje się zaledwie 12% upięć.

Jakie fryzury i kolory będą natomiast rządzić w najbliższych miesiącach? Stylista fryzur gwiazd show-biznesu, Maciej Wróblewski, jako jeden z trendów nadchodzącego sezonu w koloryzacji włosów wskazuje odcienie złotej lub ostrej musztardy. – Kolory te na pewno znajdą wiele zwolenniczek. W połączeniu z brązami i rudościami będą tworzyły niebanalne kompozycje. Dla osób, które nie pokochają tego trendu ciekawą propozycją będą brzoskwiniowe róże. Nadal na topie będą również zmrożony czy stalowy róż. To nowe odcienie: chłodnych i neutralnych blondów. Niezależnie od odcieni fryzura będzie mienić się blaskiem i trójwymiarowymi efektami. Delikatna koloryzacja, zabawa z odcieniami, odpowiednie łączenie modnych kolorów we włosach, w odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania klientki wprowadzi radość i kolor po szarej zimie – mówi Wróblewski.

Najbardziej pożądane stylizacje paznokci

Którą metodę stylizacji paznokci Polki pokochały najbardziej? Jak wynika ze statystyk, pierwsze miejsce zajmuje niezmiennie manicure hybrydowy – trwałość,  duży wybór kolorów i ochrona płytki przed uszkodzeniami powoduje, że aż 80% kobiet odwiedzających gabinety manicure’u wybiera stylizację wykonaną tą techniką. W dalszej kolejności Polki decydują się na manicure wykonany przy użyciu klasycznych lakierów (19%), oraz manicure tytanowy, który mimo że jest mniej inwazyjną techniką niż manicure hybrydowy jest wybierany jedynie przez 1 na 100 klientek.

Dla tych miłośniczek doskonałego manicure’u,  które nie mogą zapuścić naturalnie długich paznokci, gabinety kosmetyczne oferują przedłużanie płytki metodą akrylową lub żelową. Kobiety zdecydowanie preferują przedłużanie żelem – na tę metodę, wg danych, decyduje się aż 92% klientek.

– Klientkom naszego salonu najbardziej zależy na tym, aby paznokcie były trwałe i naturalnie wykonane, nie łamały się i co najważniejsze, aby ich stylizacja zajęła jak najmniej czasu. Są to głównie businesswomen, które obowiązuje wyznaczony dress code, w związku z czym paznokcie nie mogą być zbyt długie, a preferowane kolory to nude, czerwony, bordowy lub manicure w stylu french – mówi Daria Korzeniowska, instruktorka stylizacji paznokci, właścicielka salonu Nails by Korzeniowska.

Jak natomiast wyglądają trendy w przypadku padicure’u? Tu w przeciwieństwie do stylizacji paznokci dłoni, rozkład głosów jest podzielony. 46% kobiet wybiera pedicure przy użyciu klasycznego lakieru, a “jedynie” 56% stawia na lakiery hybrydowe. Warto zaznaczyć, że ten typ kosmetyki jest usługą typowo sezonową – na wizyty umawiamy się przede wszystkim
w miesiącach letnich, a na okres od maja do sierpnia przypada aż 50% wszystkich zabiegów.

Metodologia: Dane opracowane na podstawie ponad 6,6 miliona wizyt zarejestrowanych przez aplikację mobilną Booksy oraz na stronie Booksy.com w 2018 roku na terenie Polski. Większość rezerwacji została dokonana w największych polskich miastach.

Tekst dzięki uprzejmości startupu Booksy