Nieoczywiste kadry, niezwykle przemyślana malarska kolorystyka, interesująca kompozycja... - profil @bottegaveneta wygląda niczym moodboard, czyli tablica inspiracji tworzona przed powstaniem kolekcji. To wszystko sprawka Daniela Lee - nowego dyrektora kreatywnego włoskiego domu mody. 

Brytyjski projektant ukończył Central Saint Martins College of Art and Design, a doświadczenie zdobywał pracując dla: Maison Margiela, Balenciaga, Donna Karan i Céline. Niedawno zastąpił Tomasa Maiera i już zdążył namieszać sporo w branży. Wszyscy rozpisują się o przepięknej kampanii Bottega Veneta na wiosnę i lato 2019 - zdjęcia do sesji wizerunkowej wykonał Tyrone LeBon na włoskiej wyspie Ischia leżącej w Zatoce Neapolitańskiej (zobaczcie>>>).

Kampania Bottega Veneta / fot. mat. prasowe

Jego pierwsza kolekcja także zdobyła niemal same pozytywne recenzje. Znalazły się w niej m.in: dopasowane bluzki z mocnym wycięciem, pikowane na wzór samochodowej tapicerki spódnice, płaszcze z błyszczącymi rękawami i skórzane sukienki. Lee skupia się także na akcesoriach - w końcu to właśnie z nich słynie Bottega Veneta. Plecione torby włoskiej marki znów są pożądane i... chętnie fotografowane.

Kolekcja Bottega Veneta / fot. mat. prasowe

Właśnie,  Lee dba o to, by o marce mówiło się nie tylko w branży. Widać, że swoje nowe działania kieruje do młodszych klientów. Na eventy organizowane we Włoszech zaprasza influencerów z całego świata (w tym także Polkę - Jessikę Mercedes) i wypożycza im looki do zdjęć, a popularność brandu buduje także z pomocą świetnego instagrama @bottegaveneta. Co ciekawe, estetyka profilu domu mody inspiruje innych. Przyjrzyjcie się ostatnim fotografiom na profilu @jemerced. Czy wam też nie przypominają tych z konta Bottegi Venety?