Profil domu mody Stelli McCartney od samego początku swojej działalności silnie związany jest z zasadami zrównoważonego rozwoju. Ponad 60% materiałów wykorzystywanych w procesie tworzenia nowych kolekcji pochodzi z recyklingu, lub certyfikowanych upraw, a już niebawem, kiedy marka trafi pod skrzydła grupy LVMH, procent ten ma tylko rosnąć. Co więcej, zgodnie z zapowiedzią, McCartney mianowana zostanie specjalnym doradcą Bernarda Arnaulta , prezesa zarządu i dyrektora generalnego koncernu, w coraz większym stopniu dbając o wzrost pro ekologicznych działań podejmowanych we wszystkich obszarach działalności firmy

Pamiętacie słynną kampanię Stelli McCartney powstałą na wysypisku śmieci? Tym razem brytyjska projektantka postanowiła zaangażować do współpracy członków międzynarodowego stowarzyszenia zabierającego głos w sprawie zmian klimatu Extinction Rebellion (Deya Ward, Ruby Munslow i Tori Tsui) oraz prymatolożkę Jane Goodall, które pozują w pastelowych sukienkach uszytych z przyjaznej środowisku wiskozy. Na zdjęciach uchwyconych w obiektywie Johny’ego Duforta oglądać możemy też ubraną w sztuczne futro (do złudzenia przypominające to naturalne z Alpak towarzyszących jej na fotografii) Amber Vallettę na tle zielonych wzgórz Walii. Na jednym z pozostałych ujęć widzimy modelkę jako element skrajnie odmiennego krajobrazu. W rolach głównych szara, skalista linia brzegowa, kula ziemska i Valletta w krzykliwej, wielobarwnej, kontrastującej z tłem sukience powstałej z recyklingowych materiałów. 

Kampania na jesień i zimę 2019 urzeka nie tylko od strony estetycznej, ale przede wszystkim za sprawą przekazu z łatwością odczytywalnego z każdej kolejnej fotografii. W 2019 roku już nikt nie powinien mieć wątpliwości, że świat mody i strefa walki o dobro naszej planety, to dwie wzajemnie przenikające się sfery, które nie mogą już funkcjonować bez  siebie nawzajem. 

Wszystkie zdjęcia kampanii aw 2019/2020 znajdziecie w naszej galerii >>>