Kupowanie limitowanych edycji sportowych butów to dla wielu hobby z pewnością satysfakcjonujące, ale czasochłonne i drogie. Najciekawsze modele pojawiają się w seriach liczących bardzo ograniczoną liczbę egzemplarzy, kosztują sporo i trzeba o nie rywalizować z wieloma innymi kolekcjonerami. Dla tych jednak, dla których możliwość założenia konkretnych butów na stopy jest ważniejsze od chęci ich posiadania, powstała jakiś czas temu ciekawa opcja.

Chodzi o to, co ma w swojej ofercie firma Kyx World. Jej model działania jest oparty na coraz popularniejszym w wielu branżach modelu subskrypcyjnym. Założenia są następujące: użytkownik wybiera jeden z kilku planów (o ich cenach za chwilę), a wybrane przez niego buty przychodzą do niego pocztą. Po określonym przez regulamin czasie musi zdecydować, czy decyduje się na ich zakup, czy może chce je wymienić na inną parę, którą również będzie mógł się cieszyć przez określony czas.

Kyx World oferuje swoim klientom po cztery plany cenowe dla butów używanych oraz zupełnie nowych. Najtańszy z nich zapewnia korzystanie z jednej pary butów za 49 dolarów miesięcznie o cenie do 300 dolarów za parę. Kolejny to dwie pary miesięcznie, co kosztuje 129 dolarów, trzy pary to cena 249 dolarów, a cztery pary – 399 dolarów. Jeśli zaś klientowi zależy na butach nowych, to rozpiętość cenowa wynosi od 99 do 599 dolarów miesięcznie. W ofercie Kyx World znajduje się około 3 tysiące różnych par butów, w tym między innymi Off-White x Air Jordan 5 SP „Sail”, Union x Air Jordan 4 Retro „Off Noir,” Adidas Yeezy 700 V3 „Clay Brown” i wiele innych. Firma działa na terenie Stanów Zjednoczonych.

Przedstawiciele firmy tłumaczą, że ich biznes jest odpowiedzią na galopujący konsumpcjonizm.

Nasze nawyki zakupowe wymknęły się spod kontroli. Kupujemy praktycznie wszystko to, co zobaczymy na Instagramie. Potem jednak szybko się okazuje, że 80% z tych rzeczy zakładasz na siebie raz, a potem na stałe lądują w pudełku. Można się cieszyć ładnymi butami, ale nie trzeba ich kupować. Kyx World oferuje doświadczenia otwierania pudełka po raz pierwszy i noszenia butów przez jakiś czas. Potem można je oddać i dać im drugie życie.

powiedział Jeff Staple z Kyx World.

Model abonamentowy staje się coraz powszechniejszy w świecie mody oraz akcesoriów. Jakiś czas temu wprowadzenie analogicznej usługi zdecydowali się między innymi Ralph Lauren oraz producent zegarków Breitling.