Neurobiologia potwierdza, że kolor – na długo przed kształtem – jest głównym identyfikującym elementem, jaki postrzega nasz mózg. W najnowszym odcinku podcastu “Trendologia” Karolina Liczbińska zagłębia się w historię 9 największych modowych marek od Chanel i Dior, po Valentino i Fendi, by odkryć genezę ich charakterystycznych odcieni.

Kieszenie: seksistowski spisek. Nowy odcinek podcastu Trendologia>>

Dowiecie się, dlaczego Coco Chanel była zagorzałą orędowniczką czerni, a jej największa rywalka, Elsa Schiaparelli, pokochała wściekły róż na długo przed Barbiecore. Okazuje się, że płaszcze Burberry mają znacznie bardziej ekscytującą historię niż sugerowałby kolor beżowy, a gdyby nie okupacja Francji podczas drugiej wojny światowej, kultowe pudełka Hermès wcale nie byłyby pomarańczowe…

Znaczenie i symbolika kolorów – sprawdź, co mówią twoje ulubione barwy>>