30 listopada 2016 roku marka Shiseido zgodnie z decyzjami, które zapadły w paryskiej centrali, zamyka polski oddział i kończy działalność gospodarczą na naszym rynku. W związku z tym pracę stracą wszyscy pracownicy spółki. Także Katarzyna Ostanek, Dyrektor Generalny marki Shiseido w Polsce, która pełniła swoją funkcję od 23 lat. W tym czasie marka zyskała wśród Polek swoje wierne klientki, nawiązała współpracę z Teatrem Wielkim i zdobyła wiele nagród w konkursach konsumenckich i branżowych. 

"Zamknięcie oddziału w Polsce związane jest z reorganizacja i nową strukturą w Europie, zarządzaną z centrali europejskiej SHISEIDO Europe w Paryżu. Mam ogromną satysfakcję, że zamykam oddział z najlepszym wynikiem w historii marki zarówno jeśli chodzi o uzyskany obrót sprzedaży w 2016 roku jak również - wynik operacyjny - zysk, który wygenerowaliśmy. Trzykrotnie byliśmy na podium w ilości publikacji PR-owych na tle innych krajów Shiseido Europe – Q3 2015, Q1 2016 i Q2 2016. W wielu przedsięwzięciach byliśmy pionierami, jak np. prezentacja linii IBUKI dla prasy w technologii 3D, współpraca z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, i wiele, wiele innych" - napisała w komunikacie do mediów Katarzyna Ostanek.

Wiadomość pozwala mimo wszystko być spokojnym o dostępność produktów marki w Polsce. Reorganizacja wpłynie być może na sieć dystrybucji, ale nie wyobrażamy sobie, żeby jakiekolwiek tego typu zmiany spowodowały, że ulubione kosmetyki polskich klientek Shiseido zaczęły masowo znikać z półek.