32-letnią Sashę Pivovarovą, którą spokojnie można nazwać „weteranką” modelingu, mogliśmy ostatnio podziwiać na prezentacji kolekcji Dior ready-to-wear wiosna-lato 2018, gdy otwierała pokaz w dżinsach i koszulce z nadrukowanym tytułem eseju Lindy Nochlin „Why Have There Been No Great Women Artists?”. Teraz modelka została gwiazdą kampanii francuskiego domu mody.

Sasha w kampanii pozowała na tle białego studyjnego tła z gotowymi lub właśnie kreślonymi przez nią rysunkami. Twarze kobiet, które wyszły spod ręki rosyjskiej modelki, bardzo przypominają ją samą. Sportretowane kanciaste buzie z dużymi, hipnotyzującymi oczami są podobno dla Sashy odbiciem jej refleksji i emocji. Inspiracją do powstania kampanii francuskiego domu mody była artystka i rzeźbiarka Niki de Saint Phalle i sztuka lat 60

Nowa kampania Dior nawiązuje estetycznie do poprzednich sesji wizerunkowych marki. Przypomnijmy, że w reklamie domu mody Dior na sezon jesień-zima 2017/2018 mogliśmy podziwiać dziewięć modelek młodego pokolenia: Ruth Bell, Grace Hartzel, Adwoę Aboah, Selenę Forrest, Fernandę Ly, Ellen Rosa, Airę Ferreira, Jing Wen i Camille Hurel. Modelki sfotografowała wtedy Brigitte Lacombe.

A sama kolekcja Marii Grazii Chiuri dla domu mody Christian Dior na wiosnę i lato 2018? To ukłon w stronę milenialsów. Na wybiegu pojawiło się dużo dżinsu, pasiastych bluzek, T-shirtów z nadrukami oraz berety z woalkami. Szpilki projektantka zastąpiła wygodniejszymi butami na płaskiej podeszwie. Widać, że Włoszka postarała się, by ubrania z tej kolekcji świetnie prezentowały się na Instagramie. Zobaczcie zdjęcia z pokazu Dior wiosna-lato 2017>>