Współpraca mody z tuzami sztuki nie jest niczym nowym, za to coraz bardziej popularnym, także jako narzędzie marketingowe. Powoli tracimy do niego zaufanie i boimy się, że pozycjonowanie marek obok dużych nazwisk fotografów, malarzy, reżyserów filmowych etc. za chwilę straci na mocy i artystycznej szczerości. A jednak są takie projekty, które od lat inspirują i łączą modę ze sztuką w prawdziwy i supernaturalny sposób. Należy do nich "The Art of Collaboration" - akcja prowadzona od ponad 10 lat przez markę Bottega Veneta angażująca do współpracy nad kampaniami fotografów z ogromnym dorobkiem artystycznym. I tak od 2002 roku nowe kolekcje włoskiego domu mody fotografowali już m.in. Annie Leibovitz, Nick Knight, Steven Meisel, czy Lord Snowdon.

W sezonie jesień zima 2013 dyrektor kreatywny Bottega Veneta Tomas Maier zaproponował udział w "The Art of Collaboration" Ralphowi Gibsonowi. Amerykański artysta fotografik słynie z nastrojowości, tajemniczej erotyki, intymnego, reportażowego oka i surrealistycznej fantazji. Jego liczne autorskie albumy rozchodzą się w setkach tysięcy sprzedanych egzemplarzy, a sam Ralph ma w posiadaniu niezliczoną liczbę nagród, tytułów i trofeów (został nagrodzony także francuskim rządowym medalem Commandeur de L'Ordre des Arts et des Lettres, posiada dwa honorowe doktoraty prestiżowych uniwersytetów w Maryland i Ohio).

Dlaczego Tomas Maier zaprosił do współpracy akurat Gibsona

"Ten wybór był dla mnie naturalny. Ralph pracuje z kontekstem, nie są mu obce surrealistyczne zestawienia, ale jednocześnie podchodzi do obrazu minimalistycznie. Tego typu ekspresja idealnie wpisuje się w styl naszej nowej kolekcji" - mówi dyrektor Bottega Veneta. przekaźnika. Wierzę, że wspólnie cel zmniejszenia obrazu w celu uchwycenia złożoności kolekcji i jestem bardzo zadowolony z potężnych rezultatów."

Póki co ujawniono jedynie dwa pierwsze zdjęcia z kampanii z udziałem modeli: Mathiasa Lauridsena i Raquel Zimmermann. Mamy za to niespodziankę prosto z biura prasowego domu mody Bottega VenetaZobaczcie wideo promujące nową kampanię - polska premiera tylko w ELLE.pl!