Statystyki nie napawają optymizmem. Międzynarodowe badania Pentor Research International infromują, że Polki to jedne z najbardziej samokrytycznych kobiet na świecie. Nie jesteśmy jednak wyjątkiem. Większość kobiet na całym świecie widzi samych siebie w krzywym zwierciadle. Okazuje się, że nawet te z nas, które z pozoru wyglądają na pewne siebie, przez większą część czasu czują się bardzo niepewnie. To jednak nie wszystko. Bo najgorzej jest z oceną naszego wyglądu. Ponad 85% płci pięknej uważa, że wzmocnienie pewności siebie pomogłoby im spełniać się zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym.

Zapewne większość z nas doskonale zna to z autopsji. Torturowanie się negatywnymi myślami i uczuciami dotyczącymi wad wyglądu, prowadzenie negatywnych rozmów wewnętrznych, czasem wynikających z silnych toksycznych uczuć, czy donośny głos naszej krytycznej osobowości...

Marka Dove postanowiła to sprawdzić i zawalczyć o naszą lepszą samoocenę. Przeprowadziła pewien eksperyment, a jego wyniki zaprezentowała w kampanii Dove Real Beauty Sketchles.

Na czym polegało badanie? Kilka pań zostało poproszonych o opisanie swojego wyglądu. W tym czasie rysownik, który ich nie widział i miał do dypozycji jedynie to, co o sobie mówią, przenosił słowa na papier. Następnie do pokoju wchodziły osoby, których zadaniem było opisanie osoby, która przed chwilą wyszła z pokoju. Takim sposobem powstawał drugi portret oparty na tym, jak postrzegają nas inni.

Wnioski? Sami zobaczcie! Film bije rekordy popularności na youtube.com!

Nowa kolekcja lakierów Rimmel i Kate Moss>>