Od lat branża mody walczy z podróbkami. Mimo wysiłków i prób ograniczenia sprzedaży falsyfikatów czarny rynek rozrósł się do niewiarygodnych rozmiarów. Gorsza jakość, ale niższa cena - to sprawia, że ludzie na całym świecie decydują się (czasem nieświadomie) na zakup takich produktów. Marki i projektanci tracą rocznie aż 28 miliardów $ na sprzedaży fałszywych ubrań i akcesoriów spod lady, na targowiskach, czy w nocy, gdy fabryki szyjące oryginały są zamknięte. Przez tak duży deficyt pracę utraciło nawet pół miliona osób na całym świecie. I to tylko w ciągu jednego roku. Najbardziej uderza to we Włochy, gdzie ubywa co roku prawie 5 miliardów $ oraz 50 tysięcy etatów. Co więcej, to ma również wpływ na inne gałęzie przemysłu. Jak podają statystyki opracowane przez OHIM (Office For Harmonization In The Internal Market), sama Unia Europejska ma deficyt na poziomie 47 miliardów $.

Jak dizajnerzy walczą z podróbkami? Stefanno Gabbana umieszcza na swoim instagramie zdjęcia z miejscami i rzeczami podszywającymi się pod brand Dolce & Gabbana. Kilka przykładów znajdziecie w galerii >>