Właściciel masowego H&M i charakterystycznego COS, na przykładzie tego drugiego nauczył się, że perfekcyjnie dopracowany wizerunek marki jest kluczem do sukcesu. Atmosfera wokół & Other Stories nie przypomina klasycznego marketingu marki odzieżowej, balansując na granicy biznesu i sztuki. Informacje o marce dawkowane są już od czterech miesięcy, ale w maleńkich porcjach, jak luksusowe dania kuchni molekularnej.

Skojarzenie z restauracją nie jest zresztą bezzasadne. Materiały promocyjne marki, głównie w formie wideoartów, mają pobudzać różne zmysły odbiorcy, sprawić by zobaczył, usłyszał, poczuł i smakował & Other Stories. Gdzieś w tle mignie jakiś but czy kolczyk, ale najważniejsze jest by przyszły klient wirtualnie dotknął faktury skóry krojonej  warsztacie, usłyszał szum fal, których zdjęcie trafi na nadruki.

Pierwsze sklepy marki otworzą się już wkrótce, więc grupa Hennes & Mauritz powoli rezygnuje z oszczędnego dawkowania pięknych obrazków i przechodzi do sedna. Wraz z deklaracją "we've shown you bits and pieces, now it's time to reveal the looks", & Other Stories ujawniło pierwsze zdjęcia z lookbooka. Wystąpiły w nim same wschodzące gwiazdki modelingu: Melissa Stasiuk, Melodie Monrose, Beegee Margenyte i Katryn Kruger. Lookbook nie pokazuje za dużo - najważniejsza jest przecież tajemnica!

Już tej wiosny & Other Stories otworzy salony w Londynie, Barcelonie, Berlinie, Kopenhadze, Mediolanie, Paryżu i oczywiście Sztokholmie. Polki i Amerykanki będą musiały jeszcze trochę poczekać...

GALERIA

Dla porównania - NOWA KOLEKCJA H&M DIVIDED (pierwsze zdjęcia z lookbooka)

i nowa kolekcja H&M (lato 2013).