Zadanie jest proste - odpowiedz na brief pomysłem na film, którego jury nie będzie mogło zapomnieć i od razu przyzna Ci budżet na jego realizację. Papaya Young Directors to jedyny konkurs w Europie, który pozwala młodym twórcom, także debiutantom, na bezpośrednie wejście do zawodu w branży filmowej reklamowej i kreatywnej. 15 lutego wystartowała 8. edycja, w której można przystąpić do zmagań w trzech kategoriach głównych: Branded Stories, Music Stories (tu finaliści będą realizować w tym roku teledyski dla Kayah, Julii Wieniawy i Krzysztofa Zalewskiego), oraz Vertical Stories by Facebook, w ramach której premierę ma bliska ELLE subkategoria... 

Women's Stories 

Subkategoria Women’s Stories powstała jako część kategorii Vertical Stories by Facebook. Uczestnicy będą mieli szansę zrealizować filmy w wertykalnym formacie inspirowane briefami fundacji, które na co dzień zajmują się walką o prawa kobiet. Zrealizowane zostaną filmy dla trzech fundacji: Camera Femina, Kosmos dla Dziewczynek oraz Kuchinate. Fundacje współtworzące debiutującą subkategorię w różny sposób działają na rzecz równouprawnienia. Założyciele każdej z nich skupiają się jednak na jednym celu – pokazania jak ważne jest oddanie głosu kobietom i jak istotne jest mówienie o ich potrzebach. W tej subkategorii młodzi twórcy będą mogli odważnie i bez skrępowania opowiedzieć o problemach kobiet, oddając im należyty głos. ELLE poda go dalej, zapraszając wybranego twórcę do publikacji i współpracy z naszym magazynem. 

Jak wziąć udział w konkursie Papaya Young Directors?

Aby wziąć udział w konkursie, należy: zalogować się do panelu uczestnika napisać pomysł na film – eksplikację reżyserską, na podstawie briefu danej marki lub artysty załadować pracę do panelu uczestnika (więcej na stronie papayayoungdirectors.com). Panel uczestnika został uruchomiony wraz ze startem 8. edycji konkursu. Na stronie konkursu można przeczytać wszystkie briefy od marek i artystów, biorących udział w konkursie. Na ich podstawie należy napisać pomysł (eksplikację reżyserską) na film reklamowy (w przypadku marek) bądź teledysk (w przypadku artystów). Prace można zgłaszać indywidualnie bądź w duetach. Według regulaminu, jedna osoba bądź duet może złożyć nie więcej niż dwie eksplikacje na markę (niezależnie od kategorii), i maksymalnie dwa pomysły w kategorii teledyskowej. Po zamknięciu zgłoszeń prace oceni kilkudziesięcioosobowe jury, składające się z dyrektorów kreatywnych, copywriterów, operatorów, reżyserów, krytyków i edukatorów filmowych. Autorzy wybranych przez jurorów najlepszych eksplikacji zapraszani są do kolejnych etapów – warsztatów, przygotowania shootingu boardu, a w przypadku znalezienia się w finałowym gronie – finaliści otrzymują nagrodę pierwszego stopnia – budżet na realizację filmu. Prócz budżetu, finaliści otrzymują kontakty do firm wspierających konkurs i jego uczestników. Są to: firmy rentalowe, studia postprodukcyjne, jak również chętni do współpracy operatorzy, scenografowie, kostiumografowie, kierownicy produkcji, kaskaderzy, kompozytorzy. Przez cały okres powstawania filmu finaliści mogą liczyć także na opiekę mentorską członków jury konkursu. Premiera filmów oraz wręczenie nagród odbywają się na gali podczas finału konkursu. Konkurs adresowany jest do studentów i absolwentów szkół filmowych, artystycznych, humanistycznych, filmowców amatorów, jak również osób bez dyplomu w przedziale wiekowym 20-35 lat (liczone rocznikowo). Do tej pory odbyło się siedem edycji konkursu, w ramach których zrealizowano 118 filmów dla 40 sponsorów.