Wiele wskazuje na to, że pomysł przeniesienia perłowych naszyjników do męskiej garderoby pojawił się w związku z coraz bardziej rozszerzającą się paletą męskich dodatków. Coraz częściej w męskich stylizacjach na wybiegach można zauważyć elementy złotej i srebrnej biżuterii, które przełamują granice klasycznie rozumianej męskiej szafy. 

Według ekspertów jednym z dodatków, które mają szansę zdobyć ogromną popularność w tym sezonie jest biżuteria wykonana z pereł. Potwierdzeniem tej tezy może być kolekcja wypuszczona przez markę Commes des Garçons wspólnie z producentem biżuterii marką Mikimoto. Naszyjniki zaprezentowane w nowej kolekcji są klasycznymi damskimi modelami, uzupełnionymi o ostre elementy kolców i ćwieków, które dodają im bardziej agresywnego charakteru. Jednym z pierwszych mężczyzn, którzy zachwycili się projektem był popularny amerykański raper A$AP Nast, który na jednym ze swoich profili społecznościowych napisał, że perły idealnie wpisują się w jego „osobisty styl, który jest niekonwencjonalny i spontaniczny”. 

„Z wielką przyjemnością kontynuujemy współpracę z Mikimoto. Efektem naszej pracy są projekty, które łączą prostotę i ponadczasowość pereł z nowoczesnym spojrzeniem na to, kto może je nosić” - powiedział Adrian Joffe, prezes Comme des Garçons. „Podzielamy podejście Mikimoto do projektowania i produkcji - niezachwiane przywiązanie do jakości, autentyczności. Nowe projekty podtrzymują te wartości, podważając jednocześnie klasyczne wyobrażenia o tym, jak mogą wyglądać perły, dzięki zastosowaniu wkrętów, kłów i agrafek. Są dla każdego” dodał prezes marki.