Nieoficjalne informacje o projekcie pod kryptonimem & Other Stories pojawiły się już na początku tego roku. Szeroko mówiono o tym, że grupa H&M prędzej czy później będzie chciała poszerzyć swoją ekspansję biznesową o markę z wyższej półki. W kwietniu po raz pierwszy plany firmy potwierdziły jej zarząd i dział PR.

Warto przypomnieć, że póki co w portfolio szwedzkiego giganta znajduje się pięć brandów: wiodący H&M, COS i mniej znane w Polsce streetowe Monki, Cheap Monday i Weekday. & Other Stories ma uzupełnić ofertę grupy o segment aspirujący do selektywności i luksusu. Brzmi nieosiągalnie?

To zaskakujące, ale H&M nie potwierdza krążących w sieci prognoz co do cen kolekcji w & Other Stories. My też podejrzewałyśmy, że "luksusowo" będzie oznaczać "bardzo drogo". Tymczasem w oficjalnych komunikatach prasowych marki czytamy, że jej oferta będzie pozycjonowana w szerokim przedziale cenowym. 

W & Other Stories kupimy odzież damską i męską wysokiej jakości, buty, biżuterię, bieliznę i kosmetyki. Filozofia marki opiera się na tym, że akcesoria są tak samo ważnym kluczem do stylizacji, jak ubrania. Linie mają być zróżnicowane i inspirowane "fascynującymi historiami związanymi z modą". Brzmi enigmatycznie, ale zdradza charakter nowej marki – spersonalizowany, trochę intymny i bardzo bliski stylowi życia potencjalnych klientów. H&M obiecuje, że oferta & Other Stories będzie zróżnicowana, ale umożliwi dowolne i bardzo różnorodne komponowanie stylizacji. W głównych założeniach marki jest też wyjątkowa dbałość o detale i jakość tkanin. Prace nad kolekcjami będą toczyć się w dwóch atelier – w Paryżu i Sztokholmie.

Premiera pierwszych europejskich sklepów & Other Stories już wiosną 2013 roku.

Więcej o markach w ELLE.pl:

American Apparel na Tokyo Fashion Week, fot. serwis prasowyH&M, fot. serwis prasowyUlubione sklepy blogerek