Biżuteria MAAR: kolekcja wiosna-lato 2022

Nie zrozumcie nas źle. Dalej sądzimy, że zjawiskowy pierścionek „Sky cream ring silver” i wysmakowany naszyjnik „Oranges Plate necklace” nigdy nam się nie opatrzą. Czy to w ogóle możliwe? Jednak jeden rzut oka na nową kampanię MAAR wystarczył, żeby zaktualizować naszą listę najbardziej pożądanej biżuterii. Kolekcja wiosna-lato 2022 „O wschodzie na plaży” pełna jest hitów, o których za moment będziemy marzyć wszyscy. W czym tkwi jej wyjątkowość? Odpowiedzią są wyraziste kontrasty, różnorodne formy i wzory odzwierciedlające bogactwo podwodnego świata – idealne na wakacyjne wyprawy na Hel.

To kolekcja łącząca w sobie dzień z nocą. Projektując ją, myślałam o dziewczynie, która zwiewne romantyczne sukienki zamienia wieczorem na przeskalowane ramoneski, maluje mocno oczy i nie boi się wyróżniać” – tak kolekcję opisuje Agata Wojtczak, współzałożycielka MAAR. Jedną z najciekawszych marek na polskiej scenie jubilerskiej stworzyła wraz z Antonim Bielawskim. Kreatywny duet własnoręcznie wykonuje prototypy biżuterii.  W procesie twórczym wykorzystywane są metoda wosku traconego, granulacja, a także… technologia 3D. Kombinacja rzemieślniczych tradycji i nieograniczonej wyobraźni pozwala na uzyskanie oryginalnych kształtów, obok których nie sposób przejść obojętnie.

„O wschodzie na plaży” spotykają się ze sobą subtelne zawieszki, masywne srebrne koła i bąbelkowe nausznice. Kolorystyka oddaje aurę wschodzącego słońca i paletę barw oglądaną na płótnach mistrzów impresjonizmu. W projektach chłodny topaz harmonijnie splata się z energizującym różem i oranżem. Od razu zauroczyły nas pierścionki na mały palec, długie medaliony i debiutujące w ofercie marki bransoletki na kostkę. Te ostatnie z pewnością ucieszą fanów estetyki Y2K. Nasze serca skradł również pierścionek „After midnight” z różowym topazem o nieregularnej formie. Mimo to jednym z najmocniejszych elementów kolekcji są kolczyki. Do sklepu trafiły już modele obracające się na wietrze i z kulami odbijającymi blask księżyca.

Znów sięgnęliśmy po motyw okolczykowania – tym razem kolczyki ozdabiają nie tylko barokowe perły, ale także koła w rozmiarze XXL.

Nie zabrakło też propozycji z kamieniami naturalnymi. Do wyboru mamy delikatne sztyfty w błękitnym odcieniu i dłuższe kolczyki składające się z dwóch kamieni. Model „Sex on the Beach”, nawiązujący do kultowego koktajlu, zestawia ze sobą błękitny topaz i soczyście pomarańczowy karneol. Z kolei „See the ocean earrings” to biżuteryjna interpretacja połyskującej w świetle wody. Główne role przypadły w udziale topazowi i kwarcowi wyszlifowanemu w łezkę przypominającą kroplę.  

Zależało nam na połączeniu dwóch odcieni niebieskiego – ta gra tonów sprawia, że kolczyki, które nazwaliśmy „See the ocean earrings”, migoczą się niczym falująca w słońcu woda.

Z każdego elementu kolekcji wybrzmiewa fascynacja naturą i sztuką. Nie tylko tą narodzoną w paryskim Montmartre, ale też w czasach PRL-u. Agata Wojtczak i Antoni Bielawski sięgnęli do archiwów polskiej sztuki jubilerskiej, gdzie czekały na nich projekty warszawskiej Spółdzielni ORNO. Plastyczność dzieł z powojennej manufaktury były inspiracją do stworzenia minimalistycznej bransolety „Fog bracelet”. Poza regularną kolekcją premierę ma także linia premium wykonana z 14-karatowego złota. Pierścionek z opalem, abstrakcyjne naszyjnik i kolczyki odwołują się do twórczości Wassily'ego Kandinsky'ego i Joana Miró.

W galerii obejrzycie przepiękne zdjęcia do kampanii „O wschodzie na plaży”. Za zdjęcia odpowiedzialna jest Miłka Świtalska. Przed obiektywem stanęła Zuzanna Mazurek. My nie możemy się napatrzeć!

Zdjęcia: Miłka Świtalska
Modelka: Zuzanna Mazurek
Makijaż i włosy: Kamila Jankowska
Stylizacja i scenografia: Agata Wojtczak
Wideo: Aleksander Ryżow