KREIST pojawił się na rynku po kilku latach burzliwej, ale obiecującej kariery Krzysztofa Stróżyny. Piękny debiut, międzynarodowe publikacje, udział w londyńskim tygodniu mody, butik w poznańskim Starym Browarze - pasmo sukcesów pod nazwiskiem projektanta zakończyły niestety nieporozumienia z inwestorem. A ze każdy koniec to zazwyczaj nowy początek, tak właśnie narodziło się nowe dziecko Stróżyny pod szyldem KREIST.

Pierwsza kolekcja była dowodem na to, że Krzysztof będzie chciał łączyć popularną modę ze swoimi awangardowymi ubraniami. ELLE.pl zapytało go wtedy, czy KREIST nie okaże się projektem "one man" show... (przeczytajcie wywiad).

Tymczasem mamy przed sobą kampanię drugiej kolekcji - tym razem na jesień-zimę 2016/2017. Stróżyna idzie w obranym raz kierunku i tworzy ubrania do noszenia na co dzień, ale z wysokojakościowych tkanin: skóry, wełny, denimu, jedwabiu i dobrej wiskozy. Detale każe robić na szydełku i drutach, współpracuje z rzemieślnikami z pracowni jubilerskiej i kaletniczej. Stawia na polską produkcję - mimo tkanin sprowadzanych z zagranicy, skóry znajduje u polskich dostawców i korzysta z rodzimej szwalni. Te rzeczy nie są przez to tańsze. Wręcz przeciwnie, ale uwierzcie nam - nawet frędzle w dżinsowych kurtkach w dotyku nie przypominają tych z poszarpanych fabrycznie kolekcji sieciówek. 

W kolekcji znów znajdziecie kochane przez Stróżynę ramoneski we wzory, spodnie z wysokim lub obniżonym stanem, trapezowe spódnice i wielkie marynarki. Są też nowości - swetry z falbaniastymi rękawami i spodnie z wywijanymi wysoko nogawkami. Trzeba umieć nosić KREIST i nie jest to łatwe. Z pewnością, wbrew temu, co mówią informacje prasowe, nie jest to też moda dla każdego. Raczej dla świadomych trendów koneserów. Bo musisz naoglądać się konstrukcyjnej mody z wybiegów, sesji z niszowych magazynów i albumów sztuki XX wieku, żeby w pełni zrozumieć i docenić język, którym mówi Stróżyna. Choć przyznajemy - kilka rzeczy z tej kolekcji odnajdzie się też w nieprzeintelektualizowanych, streetowych stylizacjach.

W galerii pokazujemy nową kampanię KREIST autorstwa Ramana Tratsiuka, artysty multimedialnego, projektanta, specjalistę ds. brandingu, współtwórcy Studio Flow, znanego z realizacji ambitnych projektów brandingowych dla licznych instytucji kulturalnych (w tym dla Muzeum Narodowego w Warszawie i Poznaniu). W KREIST odpowiada za komunikację wizualną, jest także autorem zdjęć do pierwszej kampanii marki.