Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego Nike jest liderem wielu rankingów dotyczących rynku odzieży sportowej? I dlaczego na samej kolekcji dla kobiet zarabia 5 miliardów dolarów rocznie? My wiemy. Żeby coś sprzedać, trzeba słuchać tych, którzy chcą kupić. Sam produkt nie wystarczy, potrzebna jest jeszcze historia działająca na masową wyobraźnię. A tych historii nikt nie opowiada kobietom lepiej i z większym rozmachem niż Nike. Globalne konferencje prasowe będące jednocześnie serią treningów w pięknych miejscach, maratony w największych metropoliach świata, reklamy wideo, które przyspieszają bicie serca już od samego oglądania - to wszystko składa się na komunikację, która dociera co sezon do milionów kobiet na całym świecie. 

ELLE.pl na treningu Nike w Spring Studios / Aerospace Gym / Nowy Jork 

Atletki na wybiegu

Prezentacja kolekcji Nike dla kobiet na sezon wiosna-lato 2015 tym razem miała miejsce w Nowym Jorku. Na wybieg zaaranżowany w nowoczesnych Spring Studios na SOHO najpierw wyszło 27 pięknych i superutalentowanych sportsmenek z całego świata, a dopiero po nich zobaczyliśmy na nim Karlie Kloss i Joan Smalls. Kolejność zaplanowana tak, żeby nikt nie miał wątpliwości, kto na planecie Nike jest najważniejszy. 

Nike wiosna lato 2015, prezentacja kolekcji w Nowym Jorku

Marka zaprosiła do Spring Studios między innymi Joan Benoit (pierwszą mistrzynię olimpijską w biegu maratońskim), koszykarkę Skylar Diggins, sprinterki Allyson Felix i Shelly-Ann Fraser-Pryce, Sofię Boutellę (tancerkę znaną z reklam marki i teledysków MTV) i polską lekkoatletkę Joannę Jóźwik - brązową medalistkę z Mistrzostw Europy w Zurychu w biegu średniodystansowym.

Joanna Jóźwik na prezentacji kolekcji Nike w Nowym Jorku

Na wybiegu pojawiła się także Sarah Reinertsen, pierwsza kobieta z protezą nogi, która ukończyła morderczy triathlon Ironman na Hawajach. 27 silnych kobiet ubranych w nową kolekcję Nike nie przyszło tam jednak po to, by rozmawiać o ubraniach. Każda z nich miała do przekazania część filozofii marki a cytaty z ich opowieści mogą spokojnie posłużyć za złote myśli z cyklu "girl power". To na nich Nike oprze swój przekaz w przyszłym roku. 

Nike wiosna-lato 2015, Nowy Jork

Akcesoria Nike, które pozwoliły bohaterkom pokazu zdobywać medale napotykaliśmy w Spring Studios na każdym kroku. Były wśród nich archiwalne buty, rakiety tenisowe, koszulki i bluzy, ułożone na osi czasu specjalnej wystawy zaaranżowanej przez markę. Trzeba przyznać, że widok zakurzonych Nike'ów, w których Joan Benoit ustanowiła pierwszy rekord świata kobiecego maratonu był naprawdę wzruszający.

Nike wiosna-lato 2015, prezentacja kolekcji w Nowym Jorku

Nike wiosna-lato 2015, prezentacja kolekcji w Nowym Jorku


Siła aktywnych kobiet ma być dla Nike punktem wyjścia do tego, co będzie się działo wokół marki w kolejnych latach. Po pierwsze - społeczność. Dzięki aplikacjom takim jak coraz bardziej popularny Nike Training Club kobiety będą mogły jeszcze lepiej się komunikować, motywować, dzielić pasją i wynikami. NTC to już nie tylko narzędzie do interaktywnego planu i instruktażu treningowego (aplikacja działa jak trener personalny i wideoprzewodnik po ćwiczeniach w jednym). Teraz ma być też platformą do rozmów, spotkań, dyskusji a dotychczasowe 19 milionów pobrań aplikacji daje wyobrażenie o skali i zasięgu, jakim Nike obejmie swoje potencjalne klientki. My sprawdziłyśmy ją podczas interaktywnego treningu przy Wall Street (zdjęcia zobaczycie w galerii).

Nike Training Club

Marka rozwija też internetowe zakupy - działa już polska wersja sklepu online, a nowości można kupić w gotowych zestawach podpowiadanych w NTC i lookbookach marki. E-commerce ma pomóc Nike w realizacji ambitnego celu - 7 miliardów dolarów przychodu z kolekcji dla kobiet w 2017 roku. 

Kolekcja Nike Sportswear

Nie wiemy, jak Wy, ale my już wiemy, że dołożymy się do tej kwoty. Nowa kolekcja ma kilka elementów, bez których nie wyjdziemy ze sklepu Nike. Marka już teraz wprowadziła na rynek kolekcję Tech Fleece Aeroloft - superlekkich ubrań z wewnętrznym ociepleniem z naturalnego pierza, a już wkrótce linia streetwear wzbogaci się o genialne wełniane bejsbolówki z czarnymi i srebrnymi rękawami. Letnia kolekcja będzie zaś bazować na sprawdzonych już i świetnie sprzedających się sportowych stanikach Pro Bra, funkcjonalnych ubraniach z radzącego sobie z wilgocią dri-fitu i bardzo rozbudowanej kolekcji legginsów. Te ostatnie będą dostępne w ponad stu wariantach kolorystycznych i wzorach, a w kolekcji najbardziej eksponowane będą fason T2 z bawełnianym paskiem oplatającym stopę jak w popularnych "narciarkach" i Lava Tight idealnie dopasowane do kobiecej sylwetki (jako jedne z niewielu na rynku nie zjeżdżają z bioder podczas ćwiczeń). 

Nike wiosna-lato 2015, prezentacja w Nowym Jorku

Zdecydowanie najbardziej elektryzuje limitowana kolekcja tym razem zaprojektowana przez Pedro Lourenço Brazylijczyk luksusowo podkręcił oddychające, dri-fitowe legginsy, staniki, topy i bluzy, używając przy tym kontrastujących kolorystycznie paneli materiałów, szwów i krojów z lat 60. i pięknych faktur - satynowych i tłoczonych jak krokodyla skóra. Wszystko to pozostaje blisko ciała, odprowadza wilgoć, zapewnia wentylację w strategicznych miejscach, a jednocześnie wygląda jak z żurnala. Tym bardziej, że prezentuje ją top modelka Karlie Kloss (całą kampanię zobaczycie tu).

W segmencie butów przyszedł czas na innowacyjne kombinacje - technologia poduszki gazowej Nike Air połączyła się z pianką Lunarlon w modelu Nike Air Max Lunar 1, a latem poćwiczymy w anatomicznym modelu Flyknit Zoom Agility ze specjalną podeszwą rozplanowaną zgodnie z punktami nacisku stopy. Wszystko przetestowane zostało na sportowcach w ruchu, dzięki czemu kolekcja Nike pomoże w prawidłowym wykonywaniu ćwiczeń także nam, zwyczajnym śmiertelniczkom. Zgodnie z tym, co ostatnio jak mantrę powtarza marka: "If you have a body, you are an athlete".

Nike x Pedro Lourenço - kampania z Karlie Kloss

Nike x  Pedro Lourenço

Nike Flyknit Zoom Agility

Fotorelację z Nowego Jorku znajdziecie w galerii!