Z początkiem maja marka Levi’s rozpoczęła szereg lokalnych działań skupionych na pobudzaniu ekologicznej świadomości klientów. W globalnej kampanii reklamowej wzięły udział inspirujące osoby, którym nie są obojętne losy Ziemi: Jaden Smith, Xiye Bastida, Melati Wijsen, Xiuhtezcatl, Emma Chamberlain oraz Marcus Rashford. Akcja łączy w sobie długotrwałe zobowiązanie marki do odpowiedzialnego tworzenia jakościowych produktów z pasją grupy młodych ludzi, aktywistów i aktywistek działających na rzecz przyszłości naszej planety.

Statystycznie w Polsce:

  • 57% ubrań, które mamy w szafach, nosimy regularnie
  • 17% trzymamy na specjalne okazje
  • 14% nosimy rzadko lub w ogóle
  • 5% z nich ma jeszcze metkę
  • 7% to nietrafiony prezent

Hasło „Nie ma planety B” stało się punktem wyjścia do scenariusza dwuminutowego filmu utrzymanego w konwencji dokumentu przyrodniczego. Jego narratorką jest Krystyna Czubówna - polska dziennikarka, prezenterka programów informacyjnych oraz lektorka filmów przyrodniczych i audycji radiowych. W wideo czerpiącym inspirację z techniki filmowej found footage wykorzystano różnorodne, niekiedy zabawne, a czasem przerażające ujęcia natury. Połączono je ze zdjęciami, które powstały w Warszawie.

fot. Roman Kotowicz/Forum

Wideo to również odzwierciedlenie podejmowanych przez Levi’s kroków mających na celu wprowadzenie bardziej zrównoważonych praktyk w zakresie produkcji. Marka pracuje nad tym, aby zredukować zużycie zasobów naturalnych i sprawić, aby przemysł odzieżowy stał się bardziej przyjazny dla naszej planety. Robi to poprzez: rozwiązania dotyczące zmniejszenia negatywnego wpływu na klimat, rozwiązania na rzecz mniejszego zużycia wody, inwestowanie w materiały i technologie takie jak Cottonized Hemp i Organic Cotton, skalowanie procesów Water<Less.

12 maja w największych polskich miastach (Warszawie, Krakowie, Katowicach i Trójmieście) ruszyła kampania plakatowa, której cele to: zwrócenie uwagi na problem nieświadomej konsumpcji odzieży i naszych przyzwyczajeń oraz rozbudzenie zainteresowania tematem wpływu branży odzieżowej na środowisko naturalne.

Plakaty zostały wydrukowane na ekologicznym papierze pochodzącym w 100% z makulatury. Klej użyty do ich naklejenia nie zawiera szkodliwych dla zdrowia i środowiska naturalnego związków chemicznych. Dziesięć plakatów zawierających hasła i infografiki zaprojektowała graficzka Martyna Wędzicka-Obuchowicz.

Od początku maja do warszawskich sklepów marki Levi’s można również przynosić zużyte ubrania - w wybranych placówkach, m.in. w Złotych Tarasach, Arkadii czy Elektrowni Powiśle, pojawiły się kontenery na zużyte ubrania, które marka zobowiązała się poddać upcyklingowi. Nada im nowe życie podczas weekendowych warsztatów, które odbędą się w Ultramaszynie na warszawskiej Woli. W warsztatach wezmą udział klienci oraz przyjaciele marki. Niespodzianką czekającą na osoby, które przyniosą ubrania, są nasiona od Łąk Kwietnych. Można je zasiać np. na balkonie i cieszyć się kwiecistą łąką w domu przez całe lato. Aby wziąć udział w warsztatach, należy śledzić instagramowy i facebookowy profil marki. To tam pojawiać się będą wszystkie szczegóły dotyczące akcji.

Ponadto od 17 do 22 maja za każdy zakup powyżej 50 zł dokonany w sklepach stacjonarnych Levi’s wraz z Fundacją Las na Zawsze posadzi metr kwadratowy drzew. Po zakończeniu akcji na profilu na Instagramie i Facebooku marka poinformuje, ile metrów lasu zostanie jesienią zasadzone w wybranej przez fundację lokalizacji. Dodatkowo brand zorganizuje konkurs na nazwę lasu.

Jako część lokalnej aktywacji Levi’s został również partnerem odcinka „Zielonego podcastu”, którego prowadzącym jest Krzysztof Rzyman, dziennikarz, wydawca i aktywista proekologiczny oraz właściciel kawiarni Stor, która od kilku lat wprowadza z powodzeniem politykę zero i less waste. Jaka jest przyszłość mody według redaktora Rzymana? Kupować mniej, ale rzeczy bardziej trwałych, reperować, odsprzedawać i dążyć do obiegu zamkniętego. Gościem odcinka jest Rafał Reif, ekspert branży mody oraz szef działu mody i handlu w firmie doradczej Accenture.

Marka była też partnerem targów Vintage Shopping Days, które odbyły się w zeszły weekend - 8 i 9 maja - w Elektrowni Powiśle. Na stoiskach znaleźć można było ubrania, dodatki, biżuterię, design, winyle oraz książki.