Mariaż sportu i luksusu nie jest niczym nowym. Coco Chanel projektowała sukienki do tenisa i stroje baletowe, a historia marki Lacoste rozpoczęła się od zakładu o torbę ze skóry krokodyla. Dziś, gdy świat ogarnęła globalna moda na sport, rynek zrozumiał, że działa tu sprzężenie zwrotne i także sport wymaga mody. Nie tylko na wybiegach - również na ulicach i zdjęciach typu selfie, którymi chwalimy się w mediach społecznościowych po treningu (i raczej nie pokazujemy się na nich w rozciągniętych dresach).

Mija właśnie 10 lat od kiedy Stella McCartney odważyła się pożenić sport z luksusem i sprowadzić to połączenie na ekonomiczny, dostępny dla każdego poziom cenowy. Dziś jedwabne spodnie do jogi i neoprenowe sukienki nikogo nie dziwią. Wręcz przeciwnie - z sal treningowych wyszły na wybiegi a z nich prosto na ulicę. Trend sportowy wywarł wielki wpływ na aktualne kolekcje Kenzo i domu mody Chanel, a tkaniny hi-tech po raz pierwszy zetknęły się ze światem haute couture. I nie chodzi w tym całym zamieszaniu o to, że chcemy mieć modne ubrania na siłownię. Dziś chcemy w nich wyjść na ulicę, miksując je z naszą ulubioną garderobą.

Wie to zarząd Net-a-Porter i już 9 lipca uruchamia specjalną sekcję w swojej platformie. Net-a-Sporter będzie luksusowym sektorem znanego sklepu internetowego dedykowanym tylko i wyłącznie sportowemu tematowi. Królować będą dyscypliny takie jak: bieganie, joga, tenis, balet, surfing, żeglarstwo, narty, snowboard i jeździectwo. W ofercie znajdzie się 37 marek, także tych do tej pory niszowych i elitarnych jak L'Etoile, Monreal London, Weargreace, Ballet Beautiful czy Jawbone (także tych, które do tej pory nie były dostępne online). Net-a-Sporter podejmie też współpracę z wybranymi projektantami, którzy stworzą dla sklepu specjalne limitowane kolekcje. Ciekawostka? Równie ważną częścią oferty będą ubrania i akcesoria z nurtu après sport - takie, w których luksusowo (ale nadal wygodnie) będziemy czuć się po treningu, także latem. Być może to wielkomiejska odpowiedź na zimowy nurt après ski rodem z luksusowych kurortów typu Chamonix.

Net-a-Sporter

Net-a-Sporter startuje 9 lipca, ale już teraz na stronie głównej Net-a-Porter można zapisać się na listę mailingową, by na bieżąco otrzymywać informacje o projekcie. Podejrzewamy, że pierwszego dnia oferta będzie się sprzedawać w tempie najlepszych sprinterów :)