Naturalne polepszacze nastroju 

Zimne i ponure jesienne dni sprawiają, że tracimy energię do wykonywania codziennych czynności. Poranki, podczas których ciężko wyjść spod kołdry, droga do pracy przez kałuże czy szybko nastające wieczory, potrafią wpędzić nas w sezonową chandrę. Jak stawić czoła nadchodzącym miesiącom, by nigdy nie narzekać na zły humor? Czas znaleźć sobie kreatywne zajęcie, które skutecznie zajmie nasze myśli. Najlepszym polepszaczem nastroju są czynności angażujące umysł i ciało. Należy do nich przede wszystkim sport, który uwalnia w mózgu endorfiny. Bieganie, joga, taniec lub trening na siłowni korzystnie wpływają na samopoczucie, a do tego perfekcyjnie rzeźbią sylwetkę. Jesień to również dobry moment na rozwinięcie swoich zainteresowań. Warto zapisać się na lekcje malarstwa, które odstresowują i rozwijają wyobraźnię. Jesteś domatorką? Cierpisz na brak czasu? Nic straconego. Istnieją sposoby na jesienną chandrę, które możesz stosować każdego dnia! 

Naturalne sposoby na jesienną chandrę:

1. Polepszacze nastroju: surowe kakao 

Naturalne sposoby na jesienną chandrę, fot. Fotolia

Sięgasz po słodycze, kiedy masz zły humor? Choć ten nawyk jest niegroźny od czasu do czasu, regularne podjadanie "niewinnych" przysmaków może mieć o wiele gorsze skutki. Cukrowe przekąski i siedzący tryb życia to szybki sposób na obrośnięcie w tłuszczyk, którego ciężko będzie się pozbyć po zimie. Zanim kolejny raz sięgniesz po czekoladę, lepiej zaopatrz się w surowe kakao. Ten super food ma wszystko, czego potrzebuje organizm. Znajduje się w nim magnez wspomagający koncentrację, żelazo, antyoksydanty oraz fenyloetyloamina wyzwalająca endorfiny. Dodawaj ten zdrowy składnik do owsianki, koktajli, domowych pralinek lub gorącego mleka.