H&Mowi coraz bliższa jest idea eco. 20% całego swojego asortymentu wytwarza obecnie z ekologicznych materiałów i dąży do tego, by w przyszłości używać wyłącznie bawełny organicznej (plan ma zrealizowany w 2020 roku). Ostatnio pisałyśmy o tym, że zużyte/poplamione/niepotrzebne wam ubrania możecie przynieść do sklepów szwedzkiej sieciówki, a pracownicy sklepu przekażą je organizacjom charytatywnym lub poddają recyklingowi. Co więcej, otrzymacie za to rabat na zakupy (przeczytajcie o co chodzi w akcji "Bring it" >>). Teraz H&M zaprezentowało nową kolekcję ze swojej najbardziej ekologicznej, a wręcz "świadomej" linii, czyli Conscious Exclusive.

Kolekcja, która trafi do sprzedaży 20 kwietnia, powstała z tak zwanego BIONICu, czyli przetworzonego poliestru z plastikowych odpadów wyrzucanych przez oceany. Jeśli macie wątpliwości, jak wygląda nowa tkanina, wystarczy spojrzeć na perłoworóżową suknię z delikatnymi plisami i falbaną.

„Projektanci odpowiadający za tegoroczną kolekcję Conscious Exclusive puścili wodze fantazji i stworzyli kolekcję, która intryguje i zachwyca. Nareszcie mamy szansę pokazać, jak wiele możliwości oferują ekologiczne materiały. Najlepszym tego przykładem jest delikatna plisowana suknia uszyta z tkaniny BIONIC®” – powiedziała Pernilla Wohlfahrt, szefowa zespołu projektantów i dyrektor kreatywny w H&M.

W kolekcji H&M Conscious Exclusive po raz pierwszy znalazły się także olejki perfumowane typu unisex – można używać ich osobno lub łączyć je, aby stworzyć swój własny, niepowtarzalny zapach. Zostały zaprojektowane na bazie trzech różnych grup zapachów – kwiatowej, świeżej i drzewnej. Olejki ekologiczne H&M otrzymały certyfikat niezależnego stowarzyszenia Ecocert, który jest przyznawany wyłącznie produktom mającym co najmniej 95% składników – łącznie z wodą – pochodzenia naturalnego, oraz co najmniej 10% wszystkich składników pozyskanych z upraw organicznych.

H&M starannie wybiera ambasadorki swoich kolekcji H&M Conscious Exclusive. Marce zależy na tym, by nie była to tylko "znana twarz", ale by gwiazda angażowała się w projekty charytatywne. I tak, do tej pory ubrania z ekologicznej linii marki promowała m.in. Olivia Wilde oraz Amber Valletta. Teraz do tego grona dołączyła Natalia Vodianova, która nie tylko jest ikoną modelingu, ale także aktywnie wspiera takie organizacje jak: NSPCC, Women for Women International, (RED) i jest założycielką Naked Heart Foundation. To pierwsza kampania rosyjskiej top modelki dla szwedzkiego giganta.

Natalia Vodianova w kampanii H&M Conscious Exclusive 2017 - GALERIA>>