Dyrektor kreatywny Riccardo Tisci od czasu objęcia posady w Burberry oferuje niezwykłe połączenie fantazyjności z poważnym artystycznym zacięciem. Jest to hybryda, którą da się dostrzec w nowej kolekcji brytyjskiej marki na wiosnę/lato 2021 roku. Wyrafinowane ubrania „In Bloom” przepełnione są charakterystycznym zamiłowaniem Tisciego do kolorowych nadruków, które wyraźnie potwierdzają, że Włoch ma naprawdę bujną wyobraźnię.

Zresztą ta wyobraźnia projektanta jest już widoczna chociażby w tym, jak zmienił formy doskonale znanym elementom brytyjskiej marki (odzieży wierzchniej i jeździeckiej). W niejednym przypadku dodał oryginalne motywy do ubrań – od fikcyjnego romansu syreny i rekina po wielopłaszczyznowy widok brytyjskiego krajobrazu.

Woda sama w sobie inspiruje kilka nadruków i niebieską paletę kolorów. Z kolei pomarańczowe barwy innych elementów kolekcji nasuwają skojarzenia z marynarzami. Charakterystyczny trencz marki został odświeżony dzięki kontrastowym tkaninom i wycięciom, aby odzwierciedlić nieustającą ewolucję Burberry. Podobnie jest w przypadku grubych dzianin, jak i i delikatnych tkanin. Niektóre sylwetki zaskakują wręcz awangardowym sznytem, ale Tisciemu nigdy nie brakowało odwagi.

„Kolekcja nosi nazwę In Bloom, bo myślałam o regeneracji, o dynamicznej młodości, o naturze, która nieustannie się odradza, ciągle rośnie i ewoluuje, zawsze żyje. Kolekcja jest skoncentrowana i dopracowana – jedna wizja, jedna historia. To kwintesencja tożsamości Burberry i mojej własnej kreatywności. Potwierdza kody Burberry – moje kody Burberry, nasze DNA” – wyjaśnił Tisci.

ELLE MAN POLECA: Moda męska: Jacquemus na sezon wiosna-lato 2021 [GALERIA]

CZYTAJ: Moda męska: Prada na sezon wiosna-lato 2021 [GALERIA]

ZOBACZ: Co z pokazami mody po pandemii?