Przyjrzyjcie się uważnie swojej szafie - ile znajdziecie w niej t-shirtów z Myszką Mickey, bluz z Batmanem, albo topów z kultowym "S" Supermana? Bohaterowie kreskówek nie od dziś są inspiracją dla świata mody i nawet popularnym markom pomagają zwiększyć zyski ze sprzedaży podstawowych, prostych wzorów z kolekcji. Oczywiście współpraca rynku odzieżowego z wytwórniami filmowymi obwarowana jest kontraktami opiewającymi na spore sumy za wykorzystywanie znaków towarowych, a do najdroższych należą te ze stajni Warner Bros i Walt Disney Company.

Tym razem jednak współpraca na linii Disney - świat mody wyjdzie poza półkę marek popularnych, a nawet wkroczy na wybieg. Ikona wytwórni - Minnie Mouse została ogłoszona postacią, a właściwie motywem przewodnim, londyńskiego tygodnia mody, którym zainspiruje się grupa znanych projektantów. Do akcji przyłączyli się m.in. Giles Deacon, Michael van der Ham, Richard Nicoll, Katie Hillier, Tatty Devine i Lulu Guinness, zobowiązując się do zaprojektowania jednego elementu - "Minnie Mouse Must Have" w ramach swojej regularnej kolekcji. Oczywiście trudno spodziewać się wielkich kokard w stylu lat 80. czy dosłownych sukienek w białe grochy, bo kreatywność wyselekcjonowanych do akcji projektantów na pewno przekroczy te granice.

"Styl Minnie Mouse jest unikalny i od lat inspiruje fanów kreskówki z całego świata. Dlatego jesteśmy w euforii z powodu wizjonerów mody, których udało nam się zaprosić do współpracy. London Fashion Week będzie świetną sceną dla postaci Disney'a" - powiedział Marc Low z Walt Disney Company

Dedykowane Minnie projekty pojawią się na wybiegach londyńskich pokazów, a następnie zostaną wystawione na aukcji specjalnej współorganizowanej przez eBay. Zyski z inicjatywy popłyną do fundacji BFC, wspierającej szerokopojętą modę i sztukę.

W galerii zobaczycie wstępne szkice projektów!