Przyglądamy się kilku najważniejszym brandom, wiernych idei mody zrównoważonej. Wśród nich debiutujący właśnie na MODIVO polski brand Frootwear, zaskakujący innowacyjną metodą pozyskiwania materiałów - obuwie powstaje z odpadów z owoców. W sklepie internetowym modivo.pl znajdziemy też produkty z linii Natural Dye od Reeboka. Ubrania są barwione organicznie – ograniczając tym samym negatywny wpływ produkcji na środowisko. W ofercie marek eco-friendly znajduje się również bielizna brytyjskiej projektantki i prekursorki zrównoważonej mody - Stelli McCartney, słynne jeansy Levi's z linii Waterless, a także bijąca rekordy popularności w Europie duńska firma Samsøe & Samsøe.

Frootwear

Frootwear to innowacyjna polska marka, która właśnie pojawiła się w sklepie modivo.pl - to jedyne miejsce, w którym można kupić produkty tego wyjątkowego brandu. Innowacyjność marki polega na niekonwencjonalnym wykonaniu butów - wszystkie powstały z odpadów z owoców, stąd gra słów: Froot (Fruit), oraz innych recyklingowanych materiałów pochodzenia naturalnego. To świetna okazja, by przetestować tak nietuzinkowe materiały jak recyklingowane odpady z jabłek, winogron czy grejpfruta. A wszystko wykonane z największą starannością w celu zminimalizowania śladu węglowego.

MANGO

MANGO jest jedną z marek, które w zeszłym roku podpisały Kartę Przemysłu Modowego na Rzecz Klimatu obok takich światowych brandów jak Calvin Klein, Burberry, Prada czy Tommy Hilfiger. “Pakt mody” przewiduje zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, a także rezygnację z naturalnych futer czy plastiku. MANGO przeprowadza dokładną analizę swojego śladu węglowego. W związku z tym w przyszłym roku hiszpańska sieciówka wprowadza właściwy plan redukcji emisji zanieczyszczeń. Do 2025 roku wprowadzona do sprzedaży ma być odzież powstała z bawełny pochodzenia zrównoważonego.

Levi's

Levi’s to jedna z tych marek, która może pochwalić się liniami w duchu zrównoważonej mody. Amerykańska firma odzieżowa od lat działa w zgodzie ze środowiskiem. Nie tylko poddaje zużyte ubrania recyklingowi - i tworzy z nich nowe, ale także oszczędza wodę na startowym etapie produkcji. Wszystko dzięki wdrożonemu w fabrykach systemowi recyklingowi wody. Efektem wieloletnich prac w tym zakresie jest flagowa linia Waterless - jeansy poddano wybielaczem z ozonem. To utleniacz, który pozwala wybielić tkaninę przy minimalnym zużyciu wody. Dzięki tego typu działaniom firmie Levi’s udało się zaoszczędzić ponad milion litrów wody.

United Colors of Benetton

Włoska marka Benetton już w 2011 roku postawiła sobie za cel “600 ton mniej tworzyw sztucznych” w produkcji ubrań. Aby zrealizować ten cel, Benetton inwestuje w lekkie tworzywa na bazie włókien drewnianych - te materiały mają zastąpić plastik w produkcji wieszaków na ubrania, które finalnie będą jedynymi obowiązującymi w butikach marki na całym świecie. Benetton konsekwentnie realizuje kolejne punkty swojego eko-planu, którego podstawowymi założeniami jest wprowadzenie do sprzedaży wyłącznie organicznej bawełny oraz toreb papierowych na zakupy, wykonanych w całości z makulatury.

Samsøe & Samsøe

Bijąca rekordy popularności duńska marka Samsøe & Samsøe słynie ze skandynawskiej prostoty, która staje się coraz bardziej popularna w naszym kraju. Marka traktuje modę zrównoważoną bardzo poważnie. Samsøe & Samsøe wykorzystuje przyjazne środowisku materiały, w tym bawełnę organiczną. W produkcji nie używa futer, angory ani egzotycznej skóry zwierzęcej. Priorytetowo traktowane są materiały pochodzące z recyklingu. Marka ma nadzieję, że wpłynie na branżę i przyczyni się do poważnych zmian w kierunku bardziej zrównoważonych praktyk.

Na MODIVO znajduje się specjalna zakładka eco-friendly, pod którą Klienci znajdą wszystkie produkty, wyprodukowane w duchu zrównoważonej mody. Multibrand jest świadomy tego, że sustainable fashion jest przyszłością branży, która ma znaczny wpływ na kondycję środowiska. Dlatego wybierając marki do portfolio, kieruje się również tym czynnikiem, aby dołożyć cegiełkę do globalnego projektu ekologicznej mody.