Mango to kolejna sieciówka (oprócz H&M, Zara, Marks&SpencerC&A) angażująca się w proekologiczne działania. W najnowszej odsłonie Mango Committed na wiosnę i lato 2018 ponownie znajdziemy ubrania i dodatki wyprodukowane tylko z materiałów przyjaznych środowisku! Jednym z nich jest np. tencel, tkanina wyprodukowana ze specjalnie hodowanych drzew przeznaczonych do wycinki, czy coraz popularniejsza bawełna organiczna. Twarzą premierowej linii została modelka Arizona Muse. 29-letnia Amerykanka ma na swoim koncie współpracę z takimi markami, jak Prada, Chanel, Stella McCartney, Jil Sander, Fendi, David Jurman, czy Diane von Furstenberg. Tym razem, w Mango Committed połączono takie odcienie jak szarość, biel, beż, delikatny róż, zieleń khaki z modną w tym sezonie żółcią. Gdzieniegdzie pojawił się też różowo-żółty print. W ofercie Mango Committed znajdziemy m.in. spodnie z wysokim stanem i szeroką nogawką, delikatnie w dotyku oversize'owe koszule, krótkie spódniczki, spódnice z falbanką, kombinezony, płaszcze, czy sukienki z podkreśloną talią. Nie zapomniano o akcesoriach - do wyboru mamy dwa modele butów z cienkimi paskami oraz beżową torebkę.

Mango Committed wiosna-lato 2018. Tylko u nas kampania z Arizoną Muse! >>

Arizona Muse dla Mango Committed. Wywiad:

Co jest twoim faworytem z najnowszej kolekcji Mango Committed i dlaczego? Z czym byś to zestawiła? 

Mój ulubiony look to długa, zwiewna spódnica w odcieniu zieleni wraz z topem w tym samym kolorze. Elegancko i szykownie! 

Jak postrzegasz obecnie branżę mody? Czy jest przyjazna środowisku? 

Moda bardzo się zmienia i znajduje się teraz w przełomowym momencie wdrażania nowych pomysłów oraz stałej edukacji. 

Czy natura stanowiła lub stanowi istotną część twojego życia? A jeśli tak, to od kiedy? 

Natura od zawsze miała dla mnie szczególne znaczenie i czuję potrzebę, by o nią dbać. Mieszkam w dużym mieście i bardzo brakuje mi tego na co dzień, dlatego w wolnej chwili z przyjemnością uciekam do miejsc niedostępnych i oddalonych od cywilizacji.
Wychowywałam się w Arizonie, a później w Nowym Meksyku. Większa część Arizony to pustynne i surowe obszary, zmieniające się pod wpływem czasu. Jako dziecko uwielbiałam być blisko natury, dlatego może teraz, mieszkając na co dzień w miejskiej dżungli, tak bardzo za nią tęsknię.
Przyroda od zawsze stanowiła ważną część mojego życia. W dzieciństwie dużo jeździliśmy na campingi, podczas których niemalże stawaliśmy się jej częścią. To o wiele więcej niż po prostu kilkugodzinna wycieczka w góry. Śpiąc pod namiotami odczuwasz i postrzegasz wszystko inaczej. Dźwięki brzmią inaczej. Kiedy naprawdę spędzasz czas pod gołym niebem to zaczynasz rozumieć więcej.
Aktualnie staram się przebywać blisko natury najczęściej jak to możliwe. Mam dużo szczęścia, bo mój syn również interesuje się przyrodą, więc nie musimy go zmuszać, aby wybrał się z nami na spacer lub pobawił w ogrodzie. Z ogromnym zaciekawieniem poznaje wszystko, co jest wokół niego. Ku mojemu zdziwieniu już teraz bardzo dużo wie o roślinach, zwierzętach i naturze, a co więcej, to go naprawdę fascynuje.

Raj na ziemi dla ciebie to…?

Najwspanialszym miejscem, jakie kiedykolwiek widziałam, były Góry Skaliste w Kolorado. To wspomnienie towarzyszy mi od czternastego roku życia, kiedy zdobywaliśmy najwyższe szczyty w tym paśmie górskim. Pamiętam to uczucie, gdy zbliżaliśmy się do wierzchołka, minęliśmy linię drzew, a przed nami były już tylko szare skały. Tamtego dnia niebo także było w kolorze ołowiu, a widok roztaczający się z doliny zapierał dech w piersiach. Szarości zlewały się ze sobą, a ja zakochałam się w tym krajobrazie. 

Najlepsza rada, jak nauczyć się miłości i szacunku do natury?

Aby wychowywać w zgodzie z naturą kolejne pokolenie, do czego staram się stosować. Rozmawiam z moim synem i wspieram jego zainteresowania. To naprawdę wspaniałe, że fascynuje go przyroda, a także survival. Jego największym marzeniem jest, by pomieszkać trzy miesiące w lesie bez dostępu do cywilizacji. W związku z tym planuję, aby nasza rodzina zaczęła spędzać wakacje na łonie natury.  

Kiedy po raz pierwszy zdałaś sobie sprawę, jak ważne jest respektowanie środowiska? Pamiętasz, jakie akcje podejmowałaś? Co wywołało tę zmianę?

Dorastałam w domu, który wiele uwagi poświęcał sprawom środowiska, ale prawdziwą przemianę przeszłam dwa lata temu. Zaczęłam zgłębiać ten temat i wtedy zdałam sobie sprawę, jak wiele mogę się jeszcze dowiedzieć. To wspaniałe, że jest tyle możliwości. Przykładowo w oceanach zalegają ogromne ilości plastiku – powinniśmy temu przeciwdziałać  i zrobić coś z tym. Potem z plastikowych butelek, które zatruwają oceany, możemy stworzyć na przykład ubrania. 

Czy udaje ci się połączyć życie codzienne z dbałością o środowisko? Jakie działania podejmujesz? 

Sądzę, że najlepszym sposobem, aby wspierać środowisko na co dzień jest m.in. oszczędzanie wody. Oznacza to, że kiedy myję zęby, zakręcam kran – to łatwe i proste. Dzięki temu zużywam o wiele mniej wody. Kolejnym elementem jest plastik. Staram się nie kupować rzeczy z niego zrobionych, a także ubrań z włókien syntetycznych. Dlatego zaraz po naturalnych tekstyliach, sięgam po materiały organiczne. Te trzy działania nie są trudne do zrealizowania. MANGO stworzyło tak całą kolekcję Committed i to ją powinniśmy kupować. 

Powiedz nam coś więcej o Arizonie Muse oraz kolekcji Committed, która jest tobie tak bliska? 

Utożsamiam się z tą kolekcją, ponieważ jest bliska moim wartościom. To dla mnie bardzo ważne, żeby nosić ubrania odpowiedzialnie, a kolekcja MANGO Committed właśnie taka jest!

Jakie wartości wyznaje kobieta MANGO Committed? I dlaczego? 

Ja jestem zaangażowana i cieszy mnie, że marka MANGO także. Sądzę, że kobieta MANGO Committed jest wykształcona, inteligentna i wie, że jej wybory mają wpływ na świat, dlatego dokonuje ich w mądry sposób. 

Kiedy uwzględnimy kwestie etyczne i środowiskowe na całym świecie to łatwo pomyśleć: „Jestem kroplą w morzu potrzeb i moje decyzje nigdy nie będą miały wpływu na globalną sytuację”. Musimy odejść od takiego stanowiska, ponieważ taka postawa nigdy nie pociągnie za sobą zmiany. W podejmowaniu decyzji każdy jest indywiduum. Informacje zwrotne od konsumentów są również ważne dla przedsiębiorstw i rządów poszczególnych państw. To naprawdę wiele zmienia, kiedy marki otrzymują od nas – klientów – feedback. 

Globalna orientacja na środowisko może stać się rzeczywistością, dopiero kiedy upowszechni się edukacja w tym temacie. Gdyby każdy był świadomy powagi sytuacji, nie popełnialibyśmy tych wszystkich błędów. Sądzę jednak, że problem stanowi również fakt, że wiele rzeczy utrzymywanych jest w tajemnicy. Dopiero kiedy spędzamy więcej czasu przeglądając strony internetowe, znajdujemy przerażające informacje o tym, co dotyka nasze środowisko lub co robią ludzie, produkujący ubrania. My natomiast powinniśmy uważnie słuchać i reagować.