House of Sunny: modna moda zrównoważona

Ubrania powstałej w 2011 roku w Londynie marki uwielbiają redaktorki mody, modelki i internetowe it girls. Nic dziwnego: House of Sunny nie tylko świetnie odpowiada na współczesne trendy, ale też samodzielnie je kreuje, tworząc nostalgiczne, kreatywne i barwne kolekcje, które są świetną alternatywą dla przecenionego minimalizmu. Przebija z niej "paryskość" - to wciąż żywe wspomnienie Sunny'ego Williamsa, założyciela brandu i głównego projektanta, sprzed ponad dwudziestu lat, kiedy jako dziecko odwiedził francuską stolicę i zachwycił się tamtejszym nonszalanckim stylem. "Chciałbym myśleć, żeby te projekty przypominały historie z przeszłości, gdy odkrywam przyszłość. Moje ubrania opowiadają o mojej miłości do życia i odkrywaniu różnorodnego bogactwa naturalnego i nienaturalnego świata. Kierując się własnym kodeksem piękna, lubię używać ubrań do ucieczki i wyrażania historii. Interesuję się sztuką, krawiectwem i przywoływaniem dawnego uniformu" przyznaje Sunny w jednym z wywiadów. I dodaje, że inspiruje go francuskie kino lat 60., szczególnie Jeana Luca Goddarda (co widać w jego projektach, bo futrzane płaszcze z powodzeniem mogłaby nosić Anna Karina odgrywająca w filmie "Kobieta jest kobietą" rolę Angeli). 

Gwiazdy street style'u. To ich styl zachwyca redaktorki mody na całym świecie>>

Trzeba też wspomnieć o tym, że to marka przyszłościowa, której bliskie są techniczne innowacje oraz idea "mody zrównoważonej". "Wiemy, kto produkuje nasze ubrania na każdym etapie, a projekty powstają w małych, limitowanych seriach, aby zapobiec marnowaniu materiałów" wyjaśnia zespół projektowy. House of Sunny wykorzystuje około 80% "odpadów" z poprzednich kolekcji do tworzenia dodatków, takich jak czapki, opaski i szaliki. Nie używa futer, skór naturalnych ani jedwabiu, a wełna, którą znajdziecie w ich swetrach i kardiganach, pochodzi od sprawdzonych producentów, którzy dobrze traktują swoje zwierzęta. To jednak nie wszystko: "Nasi zagraniczni partnerzy produkcyjni są często odwiedzani, a nasz proces jest zawsze etyczny" podkreślają.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez House of Sunny (@houseofsunny) Kwi 4, 2020 o 2:13 PDT

Ubrania ponadczasowe

Marka tworzy jedynie dwie kolekcje rocznie, by zespół projektowy miał czas na dokładne badania, rozplanowanie działań i pozyskanie materiałów z odzysku. Przy tym Sunny Williams celowo estetycznie rezygnuje z sezonowości, co obecnie wydaje się być jednym z sensowniejszych rozwiązań, jakie mogą wybrać marki. Dzięki temu projekty z metką House of Sunny nie mają daty ważności. 

House of Sunny obserwuje dziś na Instagramie już prawie 200 tysięcy osób, a do fanek marki można zaliczyć najpopularniejsze dziewczyny z Instagramia (wymienić tu można chociażby Sabinę Socol i Bellę Hadid), młode artystki i najważniejsze nazwiska w branży mody. Ubrania marki można kupić na jej stronie internetowej, ale też Ubran Outfitters i Farfetch oraz w warszawskim Lui Store. Klientki pokochały szczególnie ostatni hit House od Sunny: kardigan Day Tripper: z kołnierzykiem i guzikami, w kolorowe smugi układające się w rozmyty zachód słońca.

Dużą popularnością cieszą się też inne projekty marki, między innymi płaszcze obszyte futrem (w swojej kolekcji ma taki Stephanie Broek), cukierkowe kombinezony, szydełkowe topy, swetry w malarskie wzory i spodnie w cow print oraz fakturowane proste torebki. 

Najmodniejsze sukienki na wiosnę 2020, które kupicie teraz nawet 50% taniej [Wyprzedaże 2020]>>

Sunny Williams początkowo chciał szyć ubrania dla swoich przyjaciół - ciekawsze i lepszej jakości niż te, które oferował dziesięć lat temu rynek, a przy tym zgodne z etyką i jego przekonaniami. Dziś klientki marki nazywa czule "The Homies" i to właśnie z myślą o nich pod koniec zeszłego roku uruchomił kilkutygodniowy pop-up store na londyńskiej South Molton Street (niedaleko osławionej shoppingowej ulicy Bond Street, gdzie mieszczą się butiki luksusowych marek oraz w okolicy artystycznego klubu Sketch). Wśród atrakcji pojawiły się między innymi warsztaty na temat zrównoważonego rozwoju i koncerty wschodzących brytyjskich gwiazd r&b, a o wydarzeniu mówiło się jeszcze długo po zamknięciu drzwi tymczasowego sklepu House of Sunny.

Przepis na sukces? Ubrania są najważniejsze i trzeba o tym pamiętać, kierując wszystkie swoje starania na stworzenie jak najlepszego dla środowiska i klientów produktu, którego nie sposób pokochać. Reszta wykreuje się sama. 

Najbardziej pożądane kardigany sezonu? Są kolorowe, w babcinym stylu i od ukochanej marki światowych it-girls. Założycie je także jesienią>>