"Szukam dobrego filmu. Co polecicie?" - chyba każdy z nas zauważył przynajmniej jedną taką prośbę wśród znajomych na Facebooku, czy Instagramie. Gdy już obejrzeliśmy większość nowości czy głośnych produkcji dostępnych na najpopularniejszych platformach VOD mamy wrażenie, jak to w tym słynnym memie, że doszliśmy do końca Netflixa. To niemożliwe, ponieważ w zasobach największych serwisów streamingowych kryje się tysiące pozycji, ale czasem warto coś zmienić i włączyć coś innego. Szukamy też polecanych tytułów przez przyjaciół, czy na grupach wsparcia. Gwiazdy również ujawniają co teraz oglądają. Do tej grupy dołączył właśnie Hedi Slimane, dyrektor kreatywny Celine.

Klasyczne filmy i głośne tytuły, które każdy powinien obejrzeć. Poleca je Hedi Slimane. Co wybrał dyrektor kreatywny marki Celine?

To jeden z najbardziej tajemniczych projektantów w świecie mody. Rzadko udziela wywiadów, a na swoim koncie instagramowym publikuje jedynie zdjęcia wizerunkowe swojego autorstwa. Hedi Slimane trzyma się na uboczu i to od lat. Dlatego zaskakujące jest, że dyrektor kreatywny Celinepodał filmy, które warto zobaczyć w ramach promocji platformy MUBI. Czym jest MUBI? To mały serwis streamingowy, ale nie znajdziecie na nim Avengersów, czy inne blockbustery. Wręcz przeciwnie, to platforma gdzie odkryjemy najlepsze klasyki filmowe, jak i produkcje festiwalowe, kino nowej fali oraz z gatunku indie. MUBI jest dostępne również dla polskich użytkowników!

Co wybrał Hedi Slimane? Filmy polecane przez projektanta:

"Na zawsze Laurence" (Xavier Dolan, 2012) 

W latach 90. Laurence powiedział swojej dziewczynie Fred, że chciałby stać się kobietą. Pomimo przeciwieństw stawiają razem czoła uprzedzeniom przyjaciół, radom rodzin i fobiom społeczeństwa, którego zasad nie cenią. Wyruszają w dziesięcioletnią podróż, w czasie której mogą stracić nie tylko siebie nawzajem, ale również własną, wewnętrzną tożsamość. Przejście na drugą stronę nawet dla nich jest wielką tajemnicą.

"Nocny przypływ" (Curtis Harrington, 1961) 

Żyjący na wybrzeżu Johnny interesuje się młodą, ciemnowłosą kobietą. Piękność odgrywa rolę syreny na miejscowym karnawale. Po tajemniczych wydarzeniach, Johnny zaczyna wierzyć, że nowo poznana kobieta jest prawdziwą syreną. Jednak ta istota ma w zwyczaju zabijanie ludzi przy pełni księżyca.

"Szarada" (Stanley Donen, 1963)

Film z Audrey Hepburn i Cary Grantem. Regina Lambert spędza czas w górach z przyjaciółką, której zwierza się, że ma zamiar rozwieść się z mężem. Po powrocie do Paryża zastaje mieszkanie kompletnie opustoszałe oraz wiadomość, że zamordowano jej męża. Regina dowiaduje się również, że był on zamieszany w kradzież 250 tysięcy dolarów, których poszukują teraz jego dawni wspólnicy oraz CIA. Jej życie jest w niebezpieczeństwie, a Peter Joshua, któremu zaufała, okazuje się zupełnie kimś innym. 

"W kręgu zła" (Jean-Pierre Melville, 1970) 

Po kilkuletnim pobycie w więzieniu na wolność wychodzi były gangster Corey. Po kilku dniach w niezwykłych okolicznościach poznaje uciekającego przed policją Vogla. Mężczyźni pomagają sobie, zaprzyjaźniają się i postanawiają wspólnie wykonać skok na ekskluzywny salon jubilerski. Do współpracy zapraszają byłego snajpera - Jansena, teraz cierpiącego na ataki alkoholowego delirium. Ścigający Vogla inspektor Mattei zmusza do współpracy właściciela nocnego baru - Santiego, mającego świetne rozeznanie w paryskim półświatku. Napad udaje się, ale jak upłynnić towar? Towarzysze idą do Santiego

"Czas apokalipsy" (Francis Ford Coppola, 1979)

Adaptacja opowiadania Josepha Conrada "Jądro ciemności". Przeniesiona w realia wojny wietnamskiej historia kapitana Willarda, który otrzymuje misję odnalezienia i zlikwidowania pułkownika Kurtza.

"Paryż, Teksas" (Wim Wenders, 1984)

Na teksańskiej pustyni, niedaleko granicy z Meksykiem, pojawia się samotny mężczyzna. Nielegalnie przekroczył granicę, i od wielu dni błąka się po okolicy. Kiedy wreszcie dociera do pierwszej amerykańskiej osady, z wyczerpania mdleje. Okazuje się, że mężczyzna ma amnezję, nie wie, kim jest i skąd przyszedł. Na podstawie odnalezionych przy nim dokumentów lekarze docierają do mieszkającego w Los Angeles Walta. Ten ze zdumieniem rozpoznaje w pacjencie swojego starszego brata, Travisa, który cztery lata wcześniej porzucił żonę i synka i wszelki słuch po nim zaginął...

"Persona" (Ingmar Bergman, 1966)

Aktorka Elisabeth Vogler (Liv Ullmann) zaniemówiła w trakcie przedstawienia "Elektry". Badania kliniczne wykazały brak przyczyn fizjologicznych, Elisabeth przestała mówić z własnej woli. Lekarka, która się nią opiekuje wysyła ją wraz z młodą pielęgniarką Almą (Bibi Andersson) na rekonwalescencję w domku nad morzem. Pielęgniarka zaczyna coraz bardziej ufać swojej pacjentce i zwierzać się jej ze swoich przeżyć.

"Szalony Piotruś" (Jean-Luc Godard, 1965)

Ferdinand (nazywany też Pierrotem) jest znudzony swoim życiem i towarzystwem z jakim przychodzi mu spędzać czas. Pewnej nocy po imprezie z wyższych sfer spotyka Marianne - dziewczynę, którą miał okazję poznać prawie 5 lat wcześniej, jednak ich znajomość była raczej płytka. Tej nocy dochodzi jednak do pewnej zmiany. Ferdinand trafia z Marianne do łóżka, a następnie mordują razem pewnego gangstera, kradną jego pieniądze i broń i wyruszają w podróż po kraju. Spontaniczna para po drodze kradnie, naciąga turystów i wreszcie morduje, w międzyczasie rozmawiając o życiu ludzkim i wszystkim co jest z nim związane.

"Czerwona pustynia" (Michelangelo Antonioni, 1964)

Deszczowa, mglista i zimna Ravenna. Guiliana, kura domowa, ukrywająca przed mężem zmęczenie psychiczne, spotyka inżyniera pobliskiej fabryki i ma z nim romans. Gdy dowiaduje się, że jej syn oszukiwał ją, udając chorobę, zwraca się do Zellera, mówiąc, że nikt jej nie kocha. Mężczyzna tylko wykorzystuje jej stan zwątpienia...

"400 batów" (François Truffaut, 1959)

Trzynastoletni Antoine (Jean-Pierre Leaud) nie znajduje zrozumienia u rodziców - słabowitego ojca interesującego się tylko samochodami oraz matki nie poświęcającej mu uwagi. W szkole także nie czuje się dobrze, a jego życie, pozbawione zasad, powoduje konflikty z dorosłymi. Marzeniem chłopca jest ucieczka nad morze. W tym celu, wraz z jedynym przyjacielem, kradnie maszynę do pisania, lecz jego czyn zostaje odkryty.