Burberry to dom mody z misją. Najbardziej popularna brytyjska marka luksusowa aktywnie promuje narodową kulturę i nowe twarze showbiznesu. Christopher Bailey współpracował z najlepiej rokującymi muzykami na długo zanim w projekty muzyczne zaangażował się Hedi Slimane z Saint Laurent. Burberry pomogło wylansować Jake'a Bugga i Toma Odella, podobny, zbawienny wpływ miało na karierę modelek nominowanych do British Fashion Awards 2013: Edie Campbell, Cary Delevingne i Sam Rollinson.

W najnowszej kampanii Burberry wiosna-lato 2014 świat muzyki reprezentują wokalista Childhood Leo Dobson i Jamie Campbell Bower, bardziej znany ze swojej kariery filmowej ("Zmierzch", "Harry Potter", "Sweeney Todd"). Towarzyszy im jasnowłosy model z Londynu, 17-letni Callum Ball.

Wśród modelek największą gwiazdą jest Malaika Firth, nazywana nową Naomi. Brytyjka z afrykańskimi korzeniami zasłynęła, gdy w sezonie jesień-zima 2013 została się pierwszą od kilunastu lat czarnoskórą gwiazdą kampanii Prady. Brytyjskich imigrantów reprezentuje także Neelam Johal, 18-latka z Coventry. Jej rodzice pochodzą z Indii, ale nastolatka nie interesuje się gwiazdami Bollywood - jej idolami są... Kanye WestKim Kardashian. W nowej kampanii zobaczymy także modelkę, która otworzyła wiosenny pokaz Burberry, 18-letnią Matildę Lowther. Podopieczna Select Model Management debiutowała we wrześniu, na New York Fashion Week.

Christopher Bailey zdecydował się też na zatrudnienie debiutantki, znanej tylko i wyłącznie z dwóch sesji zdjęciowych z kultowymi fotografami Brucem Weberem i Timem Walkerem. Efektowna blondynka Jean Campbell urodziła się w 1997 r. w arystokratycznej rodzinie. Jej matka Lady Isabella Rachel Stanhope jest byłą stylistką i redaktorką Vogue UK, magazynu, w którym rozpoczęła karierę jej córka.

Lady Isabella Rachel Stanhope

Nowe gwiazdy Burberry są skazane na sukces, bo nic nie otwiera tylu drzwi na Wyspach, co przychylność Christophera Bailey. W kampanii na wiosnę sfotografował ich tradycyjnie Mario Testino. Warto zauważyć, że wiele z tych nazwisk nie mówi jeszcze nic masowej publiczności - to duży zwrot po ostatnich reklamach z udziałem CarySienny Miler czy syna Beckhamów. Bailey naprawdę wierzy, że ze swoich podopiecznych zrobi pierwszoligowe gwiazdy. I prawdopodobnie ma rację.

Nastrój tej kolekcji jest bardzo angielski - delikatny, niewymuszony, romantyczny. Tworzy go obsada pełna obiecujących, młodych Brytyjskich talentów - zachwyca się projektant, którego rola w Burberry staje się coraz bardziej biznesowa. Od 2014 r., oprócz kreatywnego nadzoru nad marką, będzie pełnił funkcję CEO (dyrektora generalnego) domu mody.

Pierwsze zdjęcia z kampanii Burberry wiosna-lato 2014 w GALERII >>>