Wygląda na to, że w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy Kenzo zmieni swoje oblicze. Wieści płynące z francuskiego domu mody mówią bowiem o znaczących zmianach na najbardziej wpływowych stanowiskach. 20 września 2021 roku pracę w Kenzo rozpoczął bowiem Nigo – człowiek, o którym bez wielkiej przesady można powiedzieć, że jest nie tylko ikoną mody ulicznej, co jednym z jej pionierów.

Kim jest Nigo?

Nigo, który naprawdę nazywa się Nagao Tamaoki, to pochodzący z Japonii projektant mody, DJ, producent muzyczny i przedsiębiorca. Swoją obecność w świecie mody zaznaczył w 1993 roku, kiedy to założył markę odzieżową A Bathing Ape. Kierował nią przez kolejne dwadzieścia lat, wypuszczając w międzyczasie na świat ubrania i akcesoria, które w kręgach miłośników mody ulicznej do dziś uchodzą za kultowe, w tym między innymi słynne sneakersy Bapesta. Po odeściu z A Bathing Ape w 2013 roku Nigo współpracował z wieloma markami odzieżowymi, w tym między innym z Louis Vuitton.

Nigo realizował się również jako muzyk, występując w hip-hopowej grupie Teriyaki Boyz (ta współpracowała między innymi z Pharrellem Williamsem i Kanye Westem).

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez (@nigo)

Tamaoki, który bywa nazywany niekiedy „ojcem chrzestnym mody ulicznej” będzie z pewnością dużym wzmocnieniem dla Kenzo. Na stanowisku dyrektora kreatywnego zastępuje on Felipe Oliveirę Baptistę, który pracował dla francuskiej marki przez ostatnie dwa lata. I choć Nigo jest kojarzony głównie jako twórca ubrań dla mężczyzn, to Sidney Toledano (prezes grupy LMVH, do której należy Kenzo) jest przekonany, że doskonale sprawdzi się również jako wytyczający nowy kierunek w projektowaniu odzieży dla kobiet.

Zatrudnienie Nigo na stanowisku dyrektora artystycznego nie jest jedyną zmianą personalną w Kenzo. Niebawem nowym CEO zostanie bowiem Sylvain Blanc, który poprzednio pełnił tę funkcję w zajmującej się tworzeniem bielizny firmie Undiz.