Ruszyła kampania społeczna "JaDANIE Wspieranie", której zadaniem jest pomoc dzieciom syryjskich uchodźców przebywających teraz w Libanie. Do akcji może przyłączyć się każdy, kto wybierze się do zaangażowanych w nią restauracji. W menu każdej z nich znajdują się "Bulgurki Julki" - specjalne danie inspirowane kuchnią Bliskiego Wschodu. Jego autorką jest Julia Cymbaluk, laureatka MasterChef Junior. Posiłek można kupić w wersji mięsnej i wege. Dochód ze sprzedaży trafi do Centrum Edukacyjnego w Bire, prowadzonego przez Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej. Zostanie przeznaczony na zakup książek i rozbudowę budynku szkolnego, który pomieści więcej uczniów. Akcja rozpoczęła się 15 września i ma trwać do 6 grudnia 2017 roku. Biorą w niej udział takie warszawskie lokale, jak: Bazyliszek, Kompania Piwa Podwale 25, St'Antonio, Der Elefant, Shipudei Berek, U Szwejka, Jeff's

W tej chwili w Libanie znajduje się około miliona uchodźców, z czego połowę stanowią dzieci. To bardzo ważne, by w tak trudnym dla nich czasie zapewnić im poczucie bezpieczeństwa. Dzięki edukacji i przebywaniu w szkole będą mogły oderwać się od wojennej rzeczywistości. Nauka oraz czas spędzony z rówieśnikami sprawi, że wyrosną na świadomych ludzi, którzy pomogą na nowo odbudować ich kraj. Cieszymy się, że możemy pomóc dzieciom uchodźców w tak prosty, i w dodatku smaczny, sposób.

Kampania społeczna "JAdanie Wspieranie":