Jeszcze żadna kampania przeciw nowotworowi nie obiegła Internetu tak szybko, jak akcja "Know your lemons". To projekt, który na przykładzie cytryn uczy kobiety, jak rozpoznać raka piersi. Na oryginalny pomysł wpadła oraganizacja World Wide Breast Cancer.  Pomysł na Facebooku rozpowszechniła Erin Smith Chieze, która po przypadkowym natknięciu się na zdjęcie kampanii, zdiagnozowała raka piersi u siebie. Kilka dni później badania potwierdziły jej przypuszczenia. Kobieta słusznie spostrzegła, że w sieci nie brakuje akcji antynowotworowych nakłaniających do regularnych badań. Jednak większość z nich nie zapada w pamięć i polega na udostępnianiu "suchych faktów". Inaczej na wyobraźnie działają zdjęcia, które obrazują przebieg choroby. 

Kampania "Know your lemons" na kilku ilustracjach pokazuje zmiany wywoływane przez nowotwór i uczy jak samodzielnie badać piersi. Przekonuje, że to zajmuje tylko minutę (każdego miesiąca!), a potrafi ocalić życie. Na przykładzie cytryny przedstawiona jest anatomia piersi, którą tłumaczą proste opisy. Z obrazków dowiadujemy się również co zrobić, gdy wykryjemy guzka, oraz na jakie badania warto się udać. Co sądzicie o tej kampanii? Nas przekonała - jeszcze dziś obowiązkowo zbadamy swoje piersi. Zachęcamy Was do udostępniania zdjęć kampanii, by nakłonić do tego inne kobiety!

Kampania "Know your lemons" - ZDJĘCIA >>