"Chciałam zrobić pokaz dynamiczny i pełen światła. Chciałam pokazać, także studentom ASP, jak zrobić to w nowoczesny sposób" - powiedziała Junko Koshino na konferencji poprzedzającej pokaz inaugurujący 9. edycję FashionPhilosophy Fashion Week Poland. Japońska projektantka została zaproszona do Łodzi w roli gościa specjalnego Akademii Sztuk Pięknych i organizatorów łódzkiego tygodnia mody.

Kolekcja składa się z 40 sylwetek zainspirowanych orientem i nowoczesną technologią druku. Całość została zaprojektowana przez Junko Koshino specjalnie z myślą o polskim tygodniu mody, a pokaz wyreżyserował jej syn - oboje chcieli, by jego konwencja pasowała do charakteru budynku Centrum Promocji Mody ASP. Miało być więc dużo światła, połysku i dynamiki. Kolekcja została podzielona na dwie części - orientalną, kultywującą japońską tradycję prêt-à-porter i futurystyczną haute couture. W obu częściach mocny akcent został położony na wzornictwo materiałów - część wzorów Junko Koshino namalowała na tkaninach ręcznie, inne zostały naniesione techniką komputerowego printu i gry świateł. Technologicznie w tej materii wsparła projektantkę firma Epson - japońskie przedsiębiorstwo branży elektronicznej, zajmujące się produkcją urządzeń oraz akcesoriów związanych głównie z drukowaniem i wyświetlaniem obrazów.

Junko Koshino na Fashion Week Poland - zdjęcia Łukasz Szeląg (wybieg) i Karolina Grabowska (backstage) >>