Urodzinowa kolekcja Rosa: marka obecna jest na rynku już 10 lat 

Projekty wchodzące w skład kolekcji SS22 to nie tylko piękna forma i ponadczasowy design. Jubileuszowe nowości Rosa przypominają nam wykute w szlachetnych kruszcach wspomnienia z podróży, oczarowania i wzruszenia. Kryją w sobie zapis wszystkich dotychczasowych doświadczeń, inspiracji (od odwiedzonych miejsc, przez kadry z obejrzanych filmów, aż po fotografie prac ulubionych artystów, takich jak rzeźbiarz Constantin Brâncuși) oraz dojrzewającego przez dekadę talentu Agnieszki Rosy. 

„Gdy wracam pamięcią do swoich pierwszych kolekcji, mogę śmiało powiedzieć, że dziś dużo odważniej sięgam po zwracające uwagę formy. Jedna rzecz się nie zmieniła: podczas projektowania ważne są dla mnie nie tylko kunszt i precyzja wykonania, liczą się także komfort noszenia i to, jak biżuteria będzie układać się na ciele” – tłumaczy nam projektantka. 

Artystyczne podejście do tworzenia wchodzące w tandem z wyobraźnią przestrzenną to zasoby, które doskonaliła jeszcze w szkole. Z architektury ukończonej na Politechnice Warszawskiej Agnieszka najlepiej wspomina zadania z modelarstwa. „Kiedy zaczynam pracę nad kolekcją, nie wykonuję szkiców ani notatek, po prostu siadam z wybranym materiałem – modeliną, aluminiową blaszką lub zwykłą kartką papieru – i nożyczkami. Lubię myśleć rękoma” wyjaśnia. 

Kolekcja na wiosnę-lato 2022 krąży wokół geometrii. Za punkt wyjścia posłużyły eksperymenty nad idealnie czystymi formami kwadratu, sześcianu i kuli. I tak do sprzedaży trafiły między innymi powstałe z kilkudziesięciu misternie powycinanych kwadracików naszyjnik i kolczyki Square oraz wyrzeźbiona w trójwymiarowy prostokąt bransoletka o tej samej nazwie, kanciasty sygnet Cubic dostępny w 3 różnych oprawach czy przypominające symetrycznie wypalone słońcem globy kolczyki Ray. 

W jubileuszowej kolekcji z pewnością zakochają się też sentymentalne retromaniaczki. A to dlatego, że jednym z kluczowych źródeł inspiracji twórczej Agnieszki jest szkatułka pełna ozdób odziedziczonych po cioci Mai, która w latach 80. i 90. ubiegłego wieku kolekcjonowała srebrną biżuterię artystyczną. „Kolczyki Teardrop w kształcie kropli kształtem nawiązują do tych noszonych niegdyś przez ukochaną ciocię. Charakterystyczne długie i bardzo ozdobne zapięcie posiada także m.in. model kolczyków Sphere z dużą złotą kulą.” czytamy w informacji prasowej. 

Wśród nowości nie zabrakło coraz bardziej kojarzonych z marką kamieni. My straciłyśmy głowę dla przełamujących dostojną powagę całej kolekcji modeli Turquoise Necklace i Lapis Lazuli Necklace. Na swój własny, niezwykle elegancki sposób wpisują się w jeden z najciekawszych i najbarwniejszych trendów biżuteryjnych sezonu: kidcore. Poza tym uwagę zwraca jeszcze powracający w nowej odsłonie bestsellerowy sygnet z onyksem, który od teraz możecie ręcznie rzeźbionymi przez mistrza jubilerskiego inicjałami. Marzenie! 

Inną odsłoną personalizacji jest subtelny naszyjnik Cubic Letter Necklace z zawieszką w kształcie małej kostki z wygrawerowaną dowolną literką alfabetu. Kostki mogą tworzyć inicjały, imię bliskiej osoby lub coś zupełnie innego, co z ozdoby marki Rosa uczyni wasz jedyny w swoim rodzaju amulet. 

6 najważniejszych trendów biżuteryjnych na nowy sezon. Te kolczyki, bransoletki i naszyjniki już za chwilę będą nosić wszyscy [trendy wiosna-lato 2022]>>

Rosa wiosna-lato 2022: sesja wizerunkowa

O wizualne tło dla urodzinowej kolekcji marki Rosa zadbała ceniona w branży fotografka Sonia Szóstak. Po spektakularne, oniryczne kadry ekipa wybrała się aż na dzikie plaże słonecznej Sycylii. W roli hipnotyzującej siłą spojrzenia, eterycznej, a jednocześnie niezwykle charyzmatycznej bohaterki sesji wystąpiła Amerykanka Maddux Callaway, którą kojarzyć możecie między innymi z wybiegów domu mody Bottega Veneta. 

Wszystkie zdjęcia czekają na was w naszej galerii. 

Credits:
Fotograf: Sonia Szóstak
Stylista: Karla Gruszecka  
H&MUA: Gor Duryan  
Modelka: Maddux Callaway / Silent Models
Retusz: Agata Bielska  
Montaż i kolorkorekta: Dominik Rosinski  
Produkcja: Ania Rybus / Prospero Production
Graphic designer: Joanna Skiba