Założony w 2011 roku The RealReal jest największą na świecie platformą do handlu używanymi dobrami luksusowymi. Można tam nabyć asortyment z wielu różnych kategorii, począwszy od ubrań, poprzez akcesoria takie jak torebki, aż do zegarków. Serwis podzielił się właśnie interesującym raportem, podsumowującym trendy na rynku używanych dóbr luksusowych w 2020 roku. Wynika z niego, że jeśli chodzi o zegarki, to żadna marka nie cieszy się takim zainteresowaniem, jak Rolex.

Firma z siedzibą w Genewie już wcześniej plasowała się na pierwszym miejscu takiego zestawienia, a w 2020 roku tylko umocniłą swoją pozycję. Zegarki z charakterystyczną koroną na tarczy sprzedawały się 1,1 raza szybciej, niż w ciągu poprzednich dwunastu miesięcy, a niektóre z nich osiągały zdecydowanie wyższe od sklepowych. Szczególnym zainteresowaniem na rynku wtórnym cieszył się model GMT-Master II „Batman”, który osiągał ceny średnio o 170% wyższe niż pierwotnie. W przypadku innych modeli również zaobserwowano wzrost – na przykład o 15% (Rolex Explorer). Rolex znalazł się przy tym na szóstym miejscu zestawienia marek o największej wartości przy odsprzedaży. Wyżej uplasowały się jedynie Goyard, Van Cleef & Arpels, Louis Vuitton, Hermes i Chanel.

Jakie zegarki zyskują na wartości?

Interesujące są też informacje na temat marek zegarkowych, które w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy najbardziej zyskały na popularności. Największy wzrost średniej ceny sprzedaży zanotowała marka Franck Muller (o aż 63%!). Jeśli zaś chodzi o największą wartość kwoty sprzedaży, to tu wyróżnił się Audemars Piguet Royal Oak (o 24%). Dużą popularnością cieszyły się zegarki Paneral (ulubionej marki Sylvestra Stallone), które sprzedawały się 1,3 razy szybciej, niż w 2019.

Cały raport można przeczytaj tutaj.