RE.DESIGN jest zbiorem ich fascynacji, upodobań, swoistym zwierciadłem, w którym mogą się przejrzeć, by dostrzec pełen charakter swojego pokolenia. A jakie jest? Bezkompromisowe, otwarte i śmiałe. 

"Jesteśmy udoskonaloną hybrydą wcześniejszego pokolenia. Weźmy na przykład naszych rodziców: dzisiejsza technologia nie jest im tak niezbędna do życia jak nam – generacji Z, która dopiero wkracza na nowy rynek i ta świadomość technologii jest pożądana, a wręcz konieczna. Ponadto generacja Z potrzebuje nadzwyczaj dużo doświadczeń oraz bodźców ruchowych lub emocjonalnych, a co za tym idzie, jesteśmy ciekawi życia, próbujemy nowych rzeczy, potrzebujemy wyzwań. Nie wykluczam innych pokoleń z takiego typu zachowania, lecz jestem pewny ze to na pewno charakteryzuje nasze" – tak opowiada o swoim pokoleniu absolwent szkoły filmowej Miłosz Kulesza, a fotograf Paweł Miśko dodaje: "Ludzie z mojego pokolenia wyróżniają się indywidualnością. Indywidualnym spojrzeniem na świat, stylem oraz podejściem do życia. Moje pokolenie to pewnego rodzaju bunt na świat, który nas otacza. Chcemy zmian na lepsze i jesteśmy gotowi stawić czoła wszystkim przeciwnościom losu, żeby osiągnąć nasze cele."

Generację Z tworzą ludzie, którzy nie znają świata bez Internetu, chłoną nowe technologie jak gąbka, są niepokorni, czasem zbyt egoistyczni i mają wielkie plany na przyszłość. I posiadają jeszcze jedną cechę, coś co my w nich lubimy najbardziej - są do granic autentyczni. 

RE.DESIGN This collection was curated by Polish Gen Z 

Wyjątkowa popularność muzyki z lat 80. i 90. na TikTok'u nie jest przypadkiem. Gen Z czerpie mnóstwo inspiracji z poprzednich dekad - wyciąga z nich najfajniejsze elementy i tworzy nowe trendy, jeszcze bardziej cool. W kolekcji Re.Design, którą wraz z marką Reserved stworzyli polscy przedstawiciele generacji Z znalazło się więc mnóstwo odniesień do przeszłości. Re.Design romansuje z athleisure i streetwearem, przywołuje drobną vintage kratkę, zebrę, wzory wyjęte spod szydełka naszych babć i radosną paletę barw, zderzającą odcienie różu i fioletu z różnymi tonami żółci i zieleni, z akcentami mocnej czerwieni i nasyconego błękitu. 

Męskie sylwetki silnie korespondują z tymi damskimi - to zresztą jedna z najważniejszych charakterystyk Generacji Z w modzie. Płeć jest pojęciem względnym. Tak samo, jak sezonowość. "Szafa tych ludzi nie dzieli się na lato i zimę: noszą to, na co mają ochotę, nawet gdy pogoda podpowiadałaby zupełnie inne rozwiązanie" - opowiadają projektanci Reserved. Kolekcja "dla niego" pełna jest brązów, szarości, czerni, przydymionego różu i dżinsowego błękitu. Motyw przewodni? Mix nostalgii i streetwearu. 

Kolekcja RE.DESIGN curated by Polish Gen Z będzie dostępna ekskluzywnie w sprzedaży online od 22.04.2021.

Kolekcję współtworzyli:

Nina Przegalińska @ninaprzegalinska – na co dzień uczy się, prowadzi swój mini vintage shop w Internecie i działa w social mediach.

Zuza Okienczyc @zuzaok – DJ-ka, tatuatorka, prowadzi swoją audycję w newonce.radio. Jej hobby to malarstwo, psy, gotowanie i próbowanie nowych rzeczy.

Zuza Kacperczyk @zuzakacperczyk – studentka grafiki w Londynie. Interesuje się także fotografią i modą, które wplata do swojej twórczości.

Gabriela Bednarz @gabrielabednarz – swoją pasję do ilustrowania mody i animacji rozwija studiując w London College of Fashion. Hobbystycznie uprawia sport, szydełkuje i rysuje.

Oliwia Drożdż @olivia_drozdz – studentka Creative Direction for Fashion na London College of Fashion.

Kuba Domański @kuuuubs – na co dzień zajmuje się prowadzeniem strony poświęconej modzie ulicznej – ze szczególnym naciskiem na buty, co jednocześnie jest także jego największą pasją.

Leo Mazurkiewicz @interleoo – twórca społeczności i agencji kreatywnej Hypetalk. Prowadzi markę modową Chaos Gone Global, a także podcast Hypetalk Shuffle o nowoczesnym rapie. Jest organizatorem największych targów streetwearowych w Polsce – Hypemarket. Przed pandemią organizował także koncerty, jest pomysłodawcą i jednym z założycieli festiwalu Clout.

Paweł Miśko @pawelmisko – fotograf. Każdego dnia jeździ na rowerze, robi zdjęcia i gra na gitarze.

Kajtek Kaczmarski @kajtek – na co dzień uczy się, a poza szkołą współtworzy skład zarządzający Pokojem Dziennym. W Pokoju Dziennym odpowiada za oprawę graficzną eventów. Ma wiele różnych hobby, z których najważniejsza jest moda – ekspresja uczuć i emocji za pomocą ubrań, a także motoryzacja, szczególnie japońska z przełomu XX i XXI wieku.

Janek Marek @yanekmarek – entuzjasta życia i przyszły tatuator. Na co dzień zajmuje się modelingiem, rysowaniem i projektowaniem tattoo flashy. Uczy się sztuki tatuażu, jeździ na deskorolce i rowerze, kocha gotować, wychowuje dwa kociaki.

Miłosz Kulesza @miloszkulesza – mieszka w Londynie, tu skończył szkołę filmową. Robi i próbuje wszystkiego, ceni życie w biegu i ciągły ruch. Na co dzień uprawia kalistenikę, biega, a wszelkie środki komunikacji zamienił na rower. Interesuje się modą i współczesną technologią.

Kacper Kujawa @kujawakacper – student PR & Communication na London College of Fashion.

Photo credits: 

Fotograf: Bartek Wieczorek

Operator/video: Janek Konikowski

Stylista: Michał Koszek

Make-up artist: Wilson

Hair stylist: Daniel Gryszke

Scenografka: Ania Witko

Wywiady: Marta Mach

Produkcja: Visual Crafters