W finansową pomoc pacjentom włączyło się już wiele gwiazd oraz lokalnych i międzynarodowych korporacji. Słynna włoska blogerka wraz z mężem, Fedezem, wpłacili 100 000 EUR na rzecz organizacji charytatywnej wspierającej jeden z mediolańskich szpitali. Ten sam cel kwotą 200 000 EUR postanowiły wesprzeć Donatella Versace wraz z córką Allegrą. W Polsce w akcję włączyła się między innymi polska sieć salonów z meblami i akcesoriami do wyposażenia wnętrz Agata S.A. oraz sportowa marka 4F. Wczoraj swoje oświadczenie wydała także Diana Amini, Globalny Manager Fundacji H&M:

”Wszyscy doświadczamy niezwykłej sytuacji, która wymaga największego zaangażowania tak wielu stron, jak tylko to możliwe, aby umożliwić wysiłki prowadzone w odpowiedzi na nią. Wkład H&M Foundation będzie wykorzystany w celu ochrony narażonych na ryzyko pacjentów i pracowników służby zdrowia znajdujących się na pierwszej linii, poprzez ustanowienie oddziałów intensywnej terapii oraz dostępu do drogiego wyposażenia. Zachęcamy do zaangażowania się każdego, kto chce pomóc.”

Darowizna w wysokości 500 000 $ przekazana zostanie na Fundusz Odpowiedzi Solidarnościowe COVID-19 stworzony przez Fundację ONZ oraz Swiss Philanthropy Foundation we współpracy ze Światową Organizacją Zdrowia. Wesprze ona "globalne wysiłki WHO w zakresie śledzenia i zrozumienia rozprzestrzeniania się wirusa, tak aby zapewnić opiekę potrzebną pacjentom, otrzymanie niezbędnych zapasów przez pracowników pierwszej linii oraz przyśpieszenie wysiłków w celu opracowania szczepionek, testów i leczenia.”.

Agata S.A. przekazuje milion złotych na walkę z koronawirusem>>

4F przekaże 20 proc. obrotów z e-commerce na walkę z koronawirusem. Marka odpowiedziała też na apel szpitala i podarowała personelowi 300 par gogli>>