Kupujemy 400 % więcej ubrań niż 20 lat temu, a przemysł mody jest drugim z kolei, najbardziej zanieczyszczającym Ziemię. Nic dziwnego, że coraz więcej marek decyduje się na kolekcje wykonane z bio tkanin, stara się przy produkcji zużywać mniej wody i działać zgodnie z zasadami zrównoważonej mody. 

Grupa H&M już od kilku lat wykonuje kroki w kierunku polepszenia tej sytuacji. Oprócz organizacji specjalnych debat i wykładów dotyczących ekologii, szwedzki gigant zbiera zużyte ubrania swoich klientów (wymieniające je na bony albo rabaty), do sprzedaży wprowadza używane ubrania (to nowy projekt & Other Stories - przeczytajcie>>>), do 2020 roku H&M ma całkowicie wycofać ze sprzedaży nieekologiczna bawełnę, a do 2030 roku - będzie wykorzystywać w swoich kolekcjach wyłącznie materiały w 100% pochodzące z recyklingu lub inne,  pozyskiwane w sposób zrównoważony. Szwedzka marka udowadnia także, że eko moda to nie tylko proste rzeczy w odcieniu piaskowego beżu i khaki. Linia H&M Conscious Exclusive łączy trendy z nowatorskim podejściem do projektowania przyjaznym naszej planecie.

"Kolekcja Conscious Exclusive łączy w równych proporcjach glamour oraz innowacje technologiczne, a nowości z kolekcji można nosić zarówno na specjalne okazje, jak i każdego dnia".

We wcześniejszych kolekcjach z metką H&M Conscious Exclusive do produkcji tkanin albo dodatków (takich jak np. kolczyki) wykorzystywano plastikowe butelki albo sieci zalegające na dnie oceanów. Teraz w eko linii H&M znalazły się rzeczy odszyte z takich tkanin jak: Piñatex (naturalnego materiału będącego alternatywą dla skóry, wytwarzanego z włókien celulozy z liści ananasów), BLOOM (elastycznej pianki z biomasy z alg), oraz z Orange Fiber (jedwabistej tkaniny ze skórek cytrusów pozostałych po produkcji soków). 

Wzornictwo? Inspiracją do stworzenia kolekcji H&M Conscious Exclusive 2019 było piękno natury. To dlatego na powłóczystych sukniach, lejących się garniturach i topach znalazły się delikatne florystyczne nadruki. Mikroplisy i metaliczne tkaniny przywodzą na myśl promienie słońca, a kolorystyka to odcienie Ziemi i kwiatów. 

„Kolekcja nawiązuje do piękna natury, które staraliśmy się wyrazić we wzorach, zwiewnych fasonach, palecie kolorów i detalach. Przedstawiamy nowe, ekologiczne materiały pochodzenia roślinnego – uszyliśmy z nich wytrzymałą, piękną i modną odzież, która robi wrażenie, a przy tym może być noszona na co dzień” – powiedziała Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor z H&M.

W kolekcji znajdziecie m.in. kurtki z łączonych materiałów, długie suknie, kostiumy kąpielowe, bluzki z dekoltem typu carmen i bufiastymi rękawami, fikuśne topy i wspomniane wcześniej garnitury. Z dodatków czekają na was wyraziste duże kolczyki, kowbojki, klapki i okulary przeciwsłoneczne. 

Sukienka H&M Conscious Exclusive / mat. prasowe

Kolekcję  H&M Conscious Exclusive 2019 obejrzycie na zdjęciach z kampanii z Anją Rubik (zobaczcie>>>) i z sesji wizerunkowej (zajrzyjcie do naszej galerii!).