W serii krótkich filmów zbudowanych na zasadzie niedopowiedzeń (szybkich ujęć, zbliżeń, rzucanych w przestrzeń haseł, gestów), które pojawiły się między innymi na Instagramie marki, możemy zobaczyć przede wszystkim zabawę akronimem PRADA. Potential, Romance, Actions, Daring, Attention, a może jeszcze coś zupełnie innego? Gra przypominające mówione scrabble i dopasowywanie haseł do danej litery to bardzo symboliczny zabieg.

"W epoce, w której proponowanie uproszczonej definicji siebie wydaje się być uniwersalną ambicją, Prada chce zademonstrować coś zupełnie przeciwnego. Jej akronimy stają się zabawną metaforą i dokładnie pokazują nieokreśloność samego pomysłu. Obrazy obok nich potęgują przeciw spójnemu lub konwencjonalnemu pojęciu tożsamości" czytamy w informacji prasowej marki. Dodajmy do tego, że praca każdego z bohaterów kampanii: tak samo Oceana, jak i Butlera czy Refna, opiera się właśnie na słowach i żadnej z nich nie da się zamknąć w sztywnych ramach. To "kluczowe osobowości współczesnej kultury i archetypy hiperfragmentalnej mentalności jutra" - przekonuje Prada

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Prada (@prada) Sty 9, 2020 o 4:41 PST

W dawkowanej od wczorajszego wieczoru kampanii możemy ujrzeć również sześć zdjęć, pokazujących wyraźniej efekty nowej kolekcji marki. Frank Ocean, który jesienią wydał długo wyczekiwany singiel "In My Room", ubrany jest na nich w dopasowany płaszcz, przydługą koszulę i camelowe spodnie. Butler - aktora niedługo zobaczymy w roli Elvisa w filmie poświęconym królowi rock&rolla - nosi casualowe trampki do eleganckiego zestawu, a błękitną koszulę podwójnie: jedna na drugą. Z kolei duński reżyser, twórca obrazów "Drive" i "Tylko Bóg wybacza", ma na sobie cienki kraciasty płaszcz, grube oprawki i spodnie w kant. 

Lana Del Rey jako Priscilla Presley? Piosenkarka chciałaby zagrać żonę Elvisa Presleya w filmie o muzyku>>

Ukochany przez świat mody fotograf David Sims studyjne portretówki "bohaterów słowa" zestawia tutaj ze zdjęciami pozornie przypadkowymi, wręcz przypominającymi backstage sesji, a na dyptyki nakłada skojarzenia Oceana, Butlera i Refna wpisane w nazwę Prada. A co Wy wpisalibyście w nazwę marki? Ile utożsamiających haseł wymyślicie? Zostawiamy Was z tą refleksją. 

Fotograf: David Sims

Bohaterowie: Frank Ocean, Austin Butler, Nicolas Winding Refn

Dyrektor kreatywny: Ferdinando Verderi