Media społecznościowe to dziś jedna z najbardziej dochodowych, ale i nieprzewidywalnych dziedzin. Zmiany, jakie fundują nam co chwila Facebook, Instagram, Twitter i Snapchat elektryzują użytkowników, a wydawców, którzy publikują tam treści w celach marketingowych i sprzedażowych przyprawiają o zawał serca. Bo zmiana algorytmów i nowinki przekładają się nie tylko na rozrywkę społeczności ale też na zyski każdego, kto za pomocą social mediów prowadzi biznes. 

Instastories - dodasz zdjęcia i filmy starsze niż te z ostatnich 24 godzin

Ta zmiana ucieszy jednak każdego i była chyba jedną z najbardziej wyczekiwanych. Od teraz użytkownicy będą mogli dodać do swoich relacji zdjęcia i wideo niezależnie od tego, kiedy zostały wykonane. Na obrazie pojawi się zaś automatycznie jego archiwalna data.

Instastories pozwala ładować zdjęcia i filmy starsze niż 24h

Dotychczas aplikacja pozwalała jedynie na ładowanie do stories elementów zapisanych na rolce aparatu i w bibliotece nie dawniej niż 24 godziny temu. Denerwowało Was to, że nie możecie dorzucić do relacji zdjęcia z wakacji? Oszukiwaliście system robieniem zrzutów ekranu albo ręcznymi zmianami we właściwościach pliku? Tak, my też. I przyznacie, że było to cholernie uciążliwe. Mamy wrażenie, że od dziś życie 800 milionów użytkowników Instagrama będzie jeszcze piękniejsze i filtry tym razem nie mają z tym nic wspólnego.

Twitter - 280 znaków w poście zamiast dotychczasowych 140

Tweety do tej pory naprawdę kondensowały myśli i opinie. W poście trzeba było wyrazić się maksymalnie w 140 znakach, co miało w sobie pewien erudycyjny urok. Dlatego wyjątkowo ceniliśmy sobie zgrabne krótkie opinie wielu polityków i dziennikarzy. Długość posta sprzyjała celności uwag, ciętym żartom i sarkazmowi. Natomiast była wyzwaniem, szczególnie jeśli chciało się o czymś dokładnie poinformować swoich followersów. Twitter testowo udostępnił więc możliwość postowania wiadomości zawierających 280 znaków a teraz wprowadza taką możliwość na stałe. Zmiana nie obejmie jednak wiadomości po japońsku, chińsku i koreańsku. Wygląda na to, że platforma, odnotowując straty w budżecie, coraz bardziej elastycznie przystosowuje się do wymagań swoich 330 milionów użytkowników. W ubiegłym roku mechanizmy Twittera przestały wliczać do limitu znaków zdjęcia i gify.

Snapchat - porażka okularów Spectacles i czarne chmury nad platformą

Bądźmy szczerzy - Mark Zuckerberg po przejęciu Instagrama przez Facebooka, skopiował Instastories z rozwiązań Snapchata i jednocześnie wbił gwóźdź do trumny platformie Evana Spiegla. Akcje Snapa od miesięcy lecą w dół a właściciele szukają rozwiązań w postaci przekształcenia aplikacji w mobilną telewizję. Wprawdzie nadal Snapchat ma użytkowników liczonych w milionach (dokładnie 178 milionów) ale zarówno ich liczba, jak i zysk z reklam przyrastają coraz mniej dynamicznie. Imperium Facebooka wyprzedziło Spiegla o wiele agresywnych zmian i posunięć projektowych. Nie pomogły okulary Spectacles, które miały Snapchata wprowadzić w nowy etap biznesu (więcej o Snapchat Spectacles przeczytacie tu). Za ich pomocą użytkownicy mieli filmować i fotografować otaczającą rzeczywistość i natychmiast obraz przerzucać do sieci. Obecnie zabawki używa mniej niż połowa osób, które je kupiły a plotki głoszą, że ponad 100 000 urządzeń zalega w magazynach. Okulary Spectacles kosztują 129 dolarów i cena według specjalistów zabiła popyt już na starcie projektu. Czy Evan Spiegel jeszcze nas zaskoczy? 

Snapchat Spectacles