„Bridgertonowie” to jeden z najlepiej przyjętych (obok „Gambitu królowej”) seriali Netfliksa ostatnich kilku miesięcy. Historia osadzona w realiach dziewiętnastowiecznej Anglii, opowiadająca o życiu bogatej rodziny tytułowych Bridgertonów doskonale trafiła w gusta widzów (przede wszystkim kobiet). Nic więc dziwnego, że Netflix postanowił wykorzystać jego popularność, aby podgrzać nieco atmosferę oczekiwania na kolejny sezon (i przy okazji nieco zarobić).

Popularny serwis streamingowy oraz firma Shondaland (która na zlecenie Netfliksa wyprodukowała „Bridgertonów”) ogłosili, ze niebawem do sprzedaży trafi specjalna kolekcja obuwia inspirowana serialem. W jej skład ma wchodzić piętnaście modeli (zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn), a ich produkcją ma się zająć brytyjska marka Malone Souliers. Nie wiadomo jeszcze, jak owe buty będą wyglądać, ale z racji na fakt, że akcja „Bridgertonów” rozgrywa się w czasach regencji (druga dekada XIX wieku) i opowiada o życiu możnych, to możemy się spodziewać wyszukanych i eleganckich projektów.

Jestem wielką fanką „Bridgertonów”. Ten serial podchodzi do przeszłości dość rewolucyjnie i z dużą dozą radości, dokładnie tak jak ja do tworzenia butów. Ta współpraca była fascynująca z punktu widzenia projektowania, pozwalając nam objąć przepych i nieskrępowany splendor mody okresu regencji. Jednocześnie było to bardzo naturalne.  Zawsze inspirują mnie kreatywne możliwości, które możemy znaleźć w naszej przeszłości, ale równie ważne jest bycie zawsze innowacyjnym i odważnym w mojej pracy. Nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć, dokąd zaprowadzi nas ta współpraca.

– powiedziała Mary Alice Malone, czyli dyrektorka kreatywna i założycielka Malone Souliers.

Nie wiadomo, kiedy dokładnie inspirowane „Bridgertonami” trafią do sprzedaży, ale zapewne zbiegnie się to z premierą drugiego sezonu serialu, która została przesunięta na bliżej nieokreślony moment w 2022 roku. Warto przy tym dodać, że omawiana sytuacja nie jest pierwszą, gdy Netflix postanowił wykorzystać popularność serialu, aby zaznaczyć swoją obecność na rynku mody. Kilka miesięcy temu do sprzedaży trafiła kolekcja inspirowana „Halstonem”, czyli serialem o losach Roya Halsona Frowicka – projektanta mody, który swoimi dziełami wywarł duży wpływ na oblicze tej branży w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych.