Tym razem Chiuri postanowiła swoje postulaty, zamiast nadrukowywać na bawełnianych t-shirtach, przekazać w bardziej subtelny sposób. O pomoc w tworzeniu kolekcji poprosiła lokalnych rzemieślników, nie bała się sięgnąć po tradycyjne formy sztuki i udowodniła, że różnorodność kulturowa jest piękna. Każdy z gości znalazł na swoim siedzeniu cytat marokańskiego pisarza Tahara Bena Jelloun: “Culture teaches us to live together, teaches us that we’re not alone in the world, that other people have different traditions and ways of living that are just as valid as our own” (Kultura uczy nas żyć razem, uczy nas, że nie jesteśmy sami na świecie, że inni ludzie mają inne tradycje i sposoby życia, które są tak samo ważne jak nasze). 

Pokaz Dior Resort 2020 odbył się na terenie El Badi Palace w Marrakeszu. To świetny pretekst do odświeżenia słynnego projektu Yves Saint Laurent dla Diora, czyli płaszcza “Marrakech” z 1960 roku. To także miejsce, w którym Chiuri mogła najpełniej wyrazić swój podziw dla sztuki Afryki. Większość wzorzystych tkanin została wyprodukowana w Abidżanie - największym mieście Wybrzeża Kości Słoniowej, i była barwiona za pomocą techniki wosku na bawełnie, tak zwanego African Wax. Tworząc kolekcję Maria Grazia Chiuri współpracowała także z innymi zakładami -  na przykład stowarzyszenie Sumano pomogło jej wykonać grube, plecione niczym gobeliny, płaszcze. Dyrektor kreatywna Diora zaangażowała do pracy przy projektach także artystów, m.in. Mickalene Thomas i Grace Wales.

Na wybiegu nie zabrakło także odwołań do słynnej sylwetki "New Look", Chiuri pokusiła się również o stworzenie kilku białych (ślubnych?) sukni. Zwracały uwagę metaliczne drapowane kreacje (część z nich została obszyta koralikami ze szkła Murano), garnitury z motywem dżungli, dzikiego ptactwa i egzotycznej roślinności, a także  denimowe szerokie spodnie i bluzy z motywem moro. Całość projektantka dopełniła dodatkami - nową wersją słynnej torby Saddle Bag, skórzanymi muszkieterkami, paskami z biżuteryjną klamrą, wisiorami z kamieniami, chokerami oraz żakardowymi shopperami.