Gwiazda "50 twarzy Greya" - Dakota Johnson została twarzą nowej kampanii perfum Gucci Bloom. Na pięknych, kwiatowych zdjęciach oraz filmie autorstwa Glena Luchforda zobaczymy też artystkę Petrę Collins oraz transseksualną modelkę - Hari Nef. Roztańczone, radosne, swobodne – te trzy kobiety (prywatnie przyjaciółki projektanta) uosabiają nową energię marki Gucci i urzekającą naturę zapachu. Gucci Bloom to pierwsze perfumy stworzone przez Alessandro Michele, który w 2015 roku objął stanowisko dyrektora kreatywnego włoskiego domu mody. Kwiaty to motyw przewodni nowej kampanii, tak jak i ostatnich kolekcji pod przewodnictwem Michele. 

"Zależało mi na zapachu zielonym, odważnym, który przeniesie nas do bezkresnego ogrodu wypełnionego mnóstwem kwiatów i roślin – kompozycji jak bukiet obfitości. Ten ogród jest tak piękny jak kobiety: wielobarwny, dziki, różnorodny. Gucci Bloom pachnie jak ten ogród, aby umożliwić podróż do miejsca, które nie istnieje"

Esencja skomponowana przez mistrza Alberto Morillas, pod kierownictwem Alessandro Michele nawiązuje do bujnego ogrodu, w którym każdy kwiat ma jedyny w swoim rodzaju zapach i aromat. Nuty rozkwitają jak gęste naręcza kwiatów. Wyjątkowa ekspresja nowych dla świata składników oferuje nowe olfaktoryczne doznania. Absolut naturalnej tuberozy, zbieranej w Indiach, połączono misternie z absolutem naturalnego jaśminu. Ekstrakt z pączków jaśminowych uzyskano na drodze zastrzeżonej metody ko-ekstrakcji, w której łączy się naturalną jakość jaśminu z ulotnymi, schwytanymi molekułami, aby odtworzyć na skórze świeżą zieleń i aromat płatków. Gucci Bloom zawiera również nuty innej, użytej w perfumiarstwie po raz pierwszy rośliny – Rangoon Creeper (łac. Combretum indicum). Odkryty w południowych Indiach, gatunek ten uosabia koncept i nazwę zapachu, ponieważ zmienia swój kolor: z białego stopniowo nabiera ciemniejszego odcienia różu, aby ostatecznie przybrać barwę czerwieni. Kwiaty tego wiciokrzewu są aromatyczne i mają nieco pudrową kobiecą nutę.

„Zaprojektowałem ten flakon jako kobiecy obiekt nie po to, żeby uwodził mężczyzn, lecz po to, by dotrzymywał towarzystwa kobietom, które noszą zapach Gucci Bloom. Jego retro estetyka przejawia się w kolorystyce i czystych smukłych liniach. Flakon nie został wykonany z przezroczystego szkła, lecz z porcelany – materiału, który uwielbiam” – powiedział Alessandro Michele.